Senaste nytt

SAS flighter till Japan

mha

Medlem
Jag hade ett samtal med gold-supporten via mejl där jag bad dem boka om mina biljetter från 13 - 21:a Juni till 14 - 22:a pga tillgänglighet och flighter som inte längre gick att boka. 5 minuter senare rasslade det till i appen och bokningarna trillade in på dessa datum. På kvällen fick jag ett svar från gold.se att de inte kunde boka om biljetter via mejl. Trodde jag stött på en snäll agent som "bara fixade". Men nu när jag läser detta så verkar det som att alla vi har blivit omstuvade. :) Kul att SAS väljer att göra så istället för att boka av!

Svaret jag fick från gold.se gällande min initiala resa och oro var för information följande:

På de flighterna som ni är bokade på nu så är det inte många passagerare inbokade och vi har slutat att sälja nya biljetter på samma flighter.

Det är derför sannolikt att dom kommer ställas in.

Tyvärr så har vi inte fått så mycket information om när/hur eller vilka dagar vi kommer börja flyga till Tokyo igen.

Det vi vet just nu är vi har pausat alla flygningar till/från Tokyo till sista Maj och efter det så har vi fått lite information egenligen ingen annan information ännu än tillgängligheten som man ser när man söker på nya biljetter.

Vi pausade alla avgångar till Tokyo när luftrummet över Ryssland stängdes för europeiska flygbolag och det är fortfarande stängt.

Blir det så att flighterna ställs in så kan vi undersöka vilka alternativ som finns då och eventuellt boka om er eller erbjuda full återbetalning.

Det finns ändå anledning till oro kring avgångarna anser jag (Våra avgångar till Tokyo har alltid gått över Ryssland tidgare och vi har inte fått någon information ännu).

Så om ni tänkte boka hotellrum för att vara ute i god tid så boka hotellrum som är återbetalningsbara.

Enligt mig var det väldigt raka puckar. Telefonsupporten hade tidigare informerat mig att allt var OK och att avgången med säkerhet skulle gå och att det var helt okej att boka icke avbokningsbara hotel. Skrev till gold.se för en skriftlig försäkran om att detta stämde. Och andra sidan sa telefonsupporten även att mina bokade flighter var "fully booked" och att det var därför man inte längre kunde köpa biljetter. 0 reflektion över rimlighet från den agenten över telefon :D

Oavsett. Bra av SAS både i svar ovan och ombokning :)
 

mha

Medlem
Ska de boka om alla som bokade i går till avgångar som faktiskt är planerade nu så kommer ju C vara fullt med bara awardpax, oklart vad SAS tycker om det :)
Min utresa verkar inte gå att boka längre (tisdag) men hemresan (torsdag) finns det biljetter för. Känns som ett fall av att vänta och se vad som händer. Bara boka avbokningsbara hotell etc.
Kanske är så det nu blir :D Det hade varit en rolig flygning!
 
För er som inte använder ”mina resor” på Award Planner så vill jag helt klart så ett slag för de automatiska bevakningarna av dina inlagda flighter.

Här är ett exempel på mejl jag fick imorse. Informationen om flighten baserar sig alltså på information från Amadeus, och är inte kopplat till din specifika bokning hos tex SAS.

Nu hade jag redan koll på detta eftersom jag ofta loggar in på SAS.se. Men jag har fortfaranden inte fått någon information via sms/mejl/telefon från SAS om denna info.

Detta är en av anledningarna till att jag skapa denna tjänst. Perfekt när man vill ha koll på förändringar.

1ede80f85ec17274c705e970d53b1af6.jpg

36806fbf62d0e91118e9c6dad107de05.jpg
 

J1981

Medlem
Updated on 14 Mar 2023 at 13:07 CET

In June 2023, SAS will resume its traffic from Copenhagen to Tokyo Haneda with three weekly flights.
As of 01 June 2023, SAS will resume traffic to Haneda, Tokyo three times a week.
Until the weekly flights begin, SAS will operate a number of flights at the end of March and during April to accommodate the high-demand period around Easter (dates in fact box below).
The route will be operated by the Airbus A350, one of the most environmentally friendly aircraft on the market with 30% lower emissions and 40% less noise than previous generation aircraft.

FACT BOX

Start of weekly flights from June 2023:
Copenhagen-Haneda - Wednesday, Friday, Sunday, 11:20-07:55+1
Haneda-Copenhagen - Monday, Thursday, Saturday, 11:45-18:40
Flights operating March 2023:
Copenhagen-Haneda
29 March, 31 March
Haneda-Copenhagen
31March
Flights operating April 2023:
Copenhagen-Haneda
02 April, 05 April, 07 April, 11 April, 12 April, 14 April, 15 April, 18 April, 20 April, 25 April
Haneda-Copenhagen
02 April, 04 April, 07 April, 09 April, 13 April, 14 April, 16 April, 17 April, 20 April, 22 April, 27 April
 

mha

Medlem
Min original bokning ligger på datum som ska gå enligt nya tidtabellen. Det som märktes är att seatmap på utresan blivit nästan full och att kabinen inte längre säljs av sas.se

Jag märker att tillgänglighet i business varierar beroende på startort. Ibland finns de tillgängliga från ARN, ibland CPH, ibland båda. Dubbelkolla gärna på din avgång.

Screenshot 2023-03-15 091829.png


Screenshot 2023-03-15 091900.png
 

eddo

Medlem
För er som inte använder ”mina resor” på Award Planner så vill jag helt klart så ett slag för de automatiska bevakningarna av dina inlagda flighter.

Här är ett exempel på mejl jag fick imorse. Informationen om flighten baserar sig alltså på information från Amadeus, och är inte kopplat till din specifika bokning hos tex SAS.

Nu hade jag redan koll på detta eftersom jag ofta loggar in på SAS.se. Men jag har fortfaranden inte fått någon information via sms/mejl/telefon från SAS om denna info.

Detta är en av anledningarna till att jag skapa denna tjänst. Perfekt när man vill ha koll på förändringar.

1ede80f85ec17274c705e970d53b1af6.jpg

36806fbf62d0e91118e9c6dad107de05.jpg
Snyggt, hade missat denna funktion! Är det möjligt att få testa den? Såg att man ska kontakta via mail för att få funktionen men jag måste vara blind för jag hittar ingen mailadress någonstans :D
 
Toppen