Senaste nytt

SAS familjekonto

Jag har idag pratat med SAS Kundtjänst och undrat om man kan få hjälp att överföra poängen i glappet mellan de två systemen. Personen på kundtjänst skulle kunna vinna SM i att inte vara tillmötesgående. Jag är visserligen en noob på lojalitetsprogram men jag tar möjligheten att överföra poäng gratis inom familjen för given.

Är nu på nivån att jag gravt ångrar att jag bytte från BAEC till SAS EB. Jag är visserligen bara Silver än så länge, så det kanske förklarar hur tillmötesgående de är.

Enligt kundtjänst är det tekniska begränsningar som gör det omöjligt att flytta poäng mellan konton och de hänvisade till Eurobonusprofilen där man kan överföra poäng (mot betalning!) På frågan om varför det helt plötsligt var möjligt om man betalade var svaret igen tekniska begränsningar. Enligt kundtjänst är det HELT OMÖJLIGT för SAS att flytta poäng mellan konton utöver "Överför Poäng" på profilen som då kostar pengar.

Jag har nu frågat om jag överföra poäng mot betalning och sen kräva pengarna tillbaka från SAS. Det skulle han "kolla upp" och återkoppla via mail. Hur mycket tror vi på det? :)
 
Jag har idag pratat med SAS Kundtjänst och undrat om man kan få hjälp att överföra poängen i glappet mellan de två systemen. Personen på kundtjänst skulle kunna vinna SM i att inte vara tillmötesgående. Jag är visserligen en noob på lojalitetsprogram men jag tar möjligheten att överföra poäng gratis inom familjen för given.

Är nu på nivån att jag gravt ångrar att jag bytte från BAEC till SAS EB. Jag är visserligen bara Silver än så länge, så det kanske förklarar hur tillmötesgående de är.

Enligt kundtjänst är det tekniska begränsningar som gör det omöjligt att flytta poäng mellan konton och de hänvisade till Eurobonusprofilen där man kan överföra poäng (mot betalning!) På frågan om varför det helt plötsligt var möjligt om man betalade var svaret igen tekniska begränsningar. Enligt kundtjänst är det HELT OMÖJLIGT för SAS att flytta poäng mellan konton utöver "Överför Poäng" på profilen som då kostar pengar.

Jag har nu frågat om jag överföra poäng mot betalning och sen kräva pengarna tillbaka från SAS. Det skulle han "kolla upp" och återkoppla via mail. Hur mycket tror vi på det? :)
Det har varit så från början om jag inte minns fel.
Man kunde flytta poäng (eller snarare automatiska poängflyttning) till huvudkontot EFTER man har registrerat familjekontot.
Alla poäng man tjänade innan registrering av familjekontot kan man inte föra över gratis.
 
Alla poäng man tjänade innan registrering av familjekontot kan man inte föra över gratis.

Det köper jag helt och hållet, de poäng hade jag där innan jag hade jag överfört mot betalning utan att blinka.

Vidare har jag full förståelse för exempelvis tekniska problem när man byter mellan två system och så vidare och att överföringar kanske måste göras manuellt och med sämre intervall och så vidare.

Vad som irriterar mig är attityden: förvänta sig att man ska betala (?!) för tjänsten i glappet istället för att tänka "okej, hur kan vi lösa det här för dig som kund?".
 
Toppen