Jag har idag pratat med SAS Kundtjänst och undrat om man kan få hjälp att överföra poängen i glappet mellan de två systemen. Personen på kundtjänst skulle kunna vinna SM i att inte vara tillmötesgående. Jag är visserligen en noob på lojalitetsprogram men jag tar möjligheten att överföra poäng gratis inom familjen för given.
Är nu på nivån att jag gravt ångrar att jag bytte från BAEC till SAS EB. Jag är visserligen bara Silver än så länge, så det kanske förklarar hur tillmötesgående de är.
Enligt kundtjänst är det tekniska begränsningar som gör det omöjligt att flytta poäng mellan konton och de hänvisade till Eurobonusprofilen där man kan överföra poäng (mot betalning!) På frågan om varför det helt plötsligt var möjligt om man betalade var svaret igen tekniska begränsningar. Enligt kundtjänst är det HELT OMÖJLIGT för SAS att flytta poäng mellan konton utöver "Överför Poäng" på profilen som då kostar pengar.
Jag har nu frågat om jag överföra poäng mot betalning och sen kräva pengarna tillbaka från SAS. Det skulle han "kolla upp" och återkoppla via mail. Hur mycket tror vi på det?