Senaste nytt

SAS familjekonto

Jag har en intressant familjekontoupplevelse framför mig. Fick flygningarna för Januari nu till mitt konto, 5000p från partner, men den flighten var OT-uppgraderad till business och borde gett 7,500.
Retroreggat nu, får se vad som händer efter korrigering, om datasystemet klarar av att hantera negativa extrapoäng som blir fallet när de tar bort den felaktiga resan, för att lägga in den riktiga.

Jag har en intressant familjekontoupplevelse framför mig. Fick flygningarna för Januari nu till mitt konto, 5000p från partner, men den flighten var OT-uppgraderad till business och borde gett 7,500.
Retroreggat nu, får se vad som händer efter korrigering, om datasystemet klarar av att hantera negativa extrapoäng som blir fallet när de tar bort den felaktiga resan, för att lägga in den riktiga.
Jag gissar att det kommer att bli problem... Håll oss gärna uppdaterade!

Jag var just på väg att lägga upp ett familjekonto när jag möttes av följande information:

Nyhet: Familjekonto görs om

Den 31 mars är sista dag för att skapa ett familjekonto. Aktiviteter som finns registrerade på givarkontot innan den
8 april kommer att överföras till familjekontot.

Därefter kommer inga fler överföringar att göras i familjekontots nuvarande form. Alla poäng som har förts över till mottagarens konto kommer fortfarande att finnas kvar, och går inte förlorade.

Jag hittar ingen mer info på SAS allmänna sida om familjekonto, har även sökt på BC utan att hitta något. Texten ovan är från Mina EuroBonus-sidor > Familjekonto.

Någon som vet vad som händer och vad förändringen innebär? Jag tolkar det som att oavsett om man har registrerat ett konto innan 31 mars eller inte kommer alla överföringar upphöra i april?

Gissningsvis har väl detta ha koppling till EB 3.0?
När man, inom familjen, kommer kunna tjäna grundpoäng till ett och samma konto behöver man väl göra om systemet, antar jag.

Gissningsvis har väl detta ha koppling till EB 3.0?
När man, inom familjen, kommer kunna tjäna grundpoäng till ett och samma konto behöver man väl göra om systemet, antar jag.

För mig som inte använt det tidigare - det har alltså varit så att om någon i familjen flugit och fått grundpoäng så har det först över som extrapoäng?

Och det är väl inte alls orimligt att det har med 3.0 att göra, men visst skulle det komma efter sommaren? Eller minns jag fel?

Tråkigt att de har så kort framförhållning. Jag har resor inbokade med fem personer varav alla poäng var tänkta att slussas in på mitt konto och nu verkar det inte blir så - om de inte hittar på något annat. Konstigt att de inte mailat ut något om det här.

Tråkigt att de har så kort framförhållning. Jag har resor inbokade med fem personer varav alla poäng var tänkta att slussas in på mitt konto och nu verkar det inte blir så - om de inte hittar på något annat. Konstigt att de inte mailat ut något om det här.

Jag reagerade också på detta. Om det omfattar alla är det mycket märkligt att informationen bara verkar finnas där man lägger upp nya familjekonton utan att det gått ut information till alla som nyttjar det i dagsläget.

Toppen