Senaste nytt

SAS familjekonto

Någon som har koll, det står så här i villkoren:

• Families can consist of up to eight (8) individuals. “Families” includes partner, husband, wife, parents and children. At a minimum, there must be two (2) individuals in a Family Pooling account (the “Account”).

Men om jag vill ansluta min bror som åker med mig på en del resor framöver. Ska det inte gå att ansluta sin bror då eller har dom inte tänkt så långt? Vi är helsyskon så ser inget problem med det. Dock går de inte att välja Syskon/bror/syster utan bara Barn/förälder/maka/partner/make.

Någon som har koll, det står så här i villkoren:

Men om jag vill ansluta min bror som åker med mig på en del resor framöver. Ska det inte gå att ansluta sin bror då eller har dom inte tänkt så långt? Vi är helsyskon så ser inget problem med det. Dock går de inte att välja Syskon/bror/syster utan bara Barn/förälder/maka/partner/make.
Du och din bror kan ansluta er till din fars konto, men din bror kan inte ansluta sig till ditt konto. Sen hur de ska kunna hålla koll på det är en helt annan sak.

Du och din bror kan ansluta er till din fars konto, men din bror kan inte ansluta sig till ditt konto. Sen hur de ska kunna hålla koll på det är en helt annan sak.
Jo men min far reser inte ens ihop ett silver så vi vill bunkra poäng på mitt konto istället :)
Men lite tråkigt att de inte ska gå för syskon...

Tänker de är max 8 personer i ett familjekonto, hur ofta stöter dom på 2 föräldrar med 6 st barn ?

Håller med, att poängen hamnar hos din far och han sedan bokar en resa till dig, eller att poängen hamnar hos dig och du bokar resan själv borde inte spela någon roll...

Det är bra jobbat... dock tycker jag de är tråkigt om man inte kan lägga in syskon... Om man i värsta situationen bara hade sina syskon som familj då? Hur ska SAS kunna gå ifrån den punkten?
SAS har väl valt att kalla tjänsten familjekonto, sedan var själva definitionen av familj är samt vad de tydligt har angett i villkoren behöver ju inte vara samma.

Jag har tidigare använt min bror. Inga problem. Dock så har jag varit väl medveten om vad som står i villkoren. Har även använt mina föräldrar som
1. Har annat efternamn.
2. Bor i annat land än jag.
SAS har aldrig behagat att ens kolla att de är mina föräldrar...
Så bara att väga risk mot utdelning.

Chatten levererar :D
Sas chatt bekräftar Familjekonto för bror.png

Toppen