Senaste nytt

SAS familjekonto

Tack för headsup. Familjekontot är viktigt för mig och jag avvaktar som bäst vad som kommer att hända med EB3.0. Blir det bättre så kommer jag att överföra mina egna + familjeresor över till SAS, blir det sämre så kommer jag att köra oneworld. Jag vågar inte chansa, jag vill se först EB3.0 hur den utformas.

Jag har lite longhaul-resor i April, Maj och Juni, där mina medresenärer, mina barn och min far, skulle ha lagts som medlemmar i familjekontot.
Hoppas på snabb info från SAS om dom tänkte förändra eller bara ta bort.

Jag passade på att kontakta kundtjänst för att få lite mer information.

Först via chatten som konstaterade att det inte kommer ske några förändringar. Efter att jag klippt in texten ovan från min EB sidor blev slutsatsen att det som står där gäller. Angående information till de som redan har familjekonto var det en annan avdelning som skötte det, så det kunde hen inte svara något om.

Sen prövade jag att ringa. Han jag fick prata med berättade att de inte hade fått någon information om att det skulle ske förändringar så han loggade själv in på sina EB sidor för att se vad det stod. Han var lika konfunderad som jag över detta, sa att ingen annan hade påpekat det tidigare och att det är lite märkligt för familjekonto har varit väldigt populärt så han trodde inte att man bara plötsligt skulle ta bort det.

Han skulle kontakta en central avdelning och återkomma med mer besked till mig, så fortsättning följer.

Men tanke på EuroBonus 3.0 kan vi väl dra slutsatsen att det definitivt inte kommer försvinna, men det är samtidigt märkligt om det blir några månaders glapp mellan nuvara familjekonto och förmodade förändringar efter sommaren.

Tack för headsup. Familjekontot är viktigt för mig och jag avvaktar som bäst vad som kommer att hända med EB3.0. Blir det bättre så kommer jag att överföra mina egna + familjeresor över till SAS, blir det sämre så kommer jag att köra oneworld. Jag vågar inte chansa, jag vill se först EB3.0 hur den utformas.

Skulle även tillägga att jag hoppas att SAS kommer ut med sin nya EB3.0 snabbt, för jag har avstått nu att boka SAS flyg i väntan på det uppdaterade eurobonus programmet så att jag vet vad jag kommer att tjäna för de pengar jag sätter på flyg. Eurobonus är ju bra program just nu så jag väntar att det blir snarare "enhancements" än riktiga förbättringar, så därför vågat inte boka nya flyg intill en ny eliteperiod dessutom. Under tiden tar oneworld min business. Hoppas på tidig EB3.0 launch.

Jag har lite longhaul-resor i April, Maj och Juni, där mina medresenärer, mina barn och min far, skulle ha lagts som medlemmar i familjekontot.
Hoppas på snabb info från SAS om dom tänkte förändra eller bara ta bort.

Om du vill ha in deras poäng på ditt konto så är det ju bättre att lägga in dem som medlemmar på ditt familjekonto nu än att vänta till efter 31 Mars då det inte kommer att gå längre på en stund.

Skulle även tillägga att jag hoppas att SAS kommer ut med sin nya EB3.0 snabbt, för jag har avstått nu att boka SAS flyg i väntan på det uppdaterade eurobonus programmet så att jag vet vad jag kommer att tjäna för de pengar jag sätter på flyg. Eurobonus är ju bra program just nu så jag väntar att det blir snarare "enhancements" än riktiga förbättringar, så därför vågat inte boka nya flyg intill en ny eliteperiod dessutom. Under tiden tar oneworld min business. Hoppas på tidig EB3.0 launch.

Tror inte att det är rätt strategi. När SAS sist ändrade poängintjäningsregler fick man poäng enligt gamla reglerna om man har köpt biljetterna innan dom nya reglerna publicerades.

Om du vill ha in deras poäng på ditt konto så är det ju bättre att lägga in dem som medlemmar på ditt familjekonto nu än att vänta till efter 31 Mars då det inte kommer att gå längre på en stund.
Som jag förstod det så gäller bara flygningarna innan 8 april och enbart dom kommer föras över. Dom som sker efter 8 april kommer inte föras över till familjekontots huvudkonto?

Som jag förstod det så gäller bara flygningarna innan 8 april och enbart dom kommer föras över. Dom som sker efter 8 april kommer inte föras över till familjekontots huvudkonto?
Inte förrän de uppdaterat nej, men de har ju inte skrivit att familjekonto skall upphöra. Mest troligt är väl att man efter uppdateringen måste logga in på givarkontona och välja något i stil med
[x] Överför baspoäng (kurs x0.2)
[x] Överför som extrapoäng (kurs x0.8)
[x] Överför som vouchers på Vasa Sandwich

Men om du inte lagt in dina familjemedlemmar innan resan går av stapeln så kommer du inte ha någon möjlighet att få över deras poäng. Du har alltså att välja på "0 poäng" eller "förmodligen poäng". Jag hade valt det senare.

Men om du inte lagt in dina familjemedlemmar innan resan går av stapeln så kommer du inte ha någon möjlighet att få över deras poäng. Du har alltså att välja på "0 poäng" eller "förmodligen poäng". Jag hade valt det senare.

Då är det jag som missförstått och du har helt rätt. :)

Toppen