Senaste nytt

SAS familjekonto

Konstigt nog hittade jag officiell info på SAS offers sida!

EDIT: [deleted]
Nevermind, samma hade ju egentligen postats här på svenska...

Tror inte att det är rätt strategi. När SAS sist ändrade poängintjäningsregler fick man poäng enligt gamla reglerna om man har köpt biljetterna innan dom nya reglerna publicerades.

Finns alltid en möjlighet att de tvärtom höjer poängintjäningen i det nya programmet, ändrar zonintjäningar etc och samtidigt höjer också awardtabellpriserna och därmed devaluerar nuvärdet för existerande poäng

Mitt svar från diamond supporten:
Man håller i dagsläget på att kolla på en ny tjänst med liknande funktioner men hur den kommer att fungera har vi ingen information om i dagsläget utan mer information beräknas komma ut i höst.

Mitt svar från diamond supporten:
Man håller i dagsläget på att kolla på en ny tjänst med liknande funktioner men hur den kommer att fungera har vi ingen information om i dagsläget utan mer information beräknas komma ut i höst.

Vilket vi ju i stort sätt förstått från diverse källor angående EB 3.0. Frågan är ju nu bara om det inte kommer finnas någon familjekonto funktion alls mellan 8:e april och hösten, eller om man bara måste göra överföringarna manuellt..

Jag har för övrigt fortfarande inte fått mer info som utlovades via mitt samtal med kundtjänst.

Ibland undrar man hur det fungerar med tankeverksamheten (och/eller den interna och externa informationen).
1: SAS inför familjekonto. 2: SAS kommer man tydligen på att man ska ändra detta (men vet inte själva hur?). 3: I och med detta upphör familjekonto (eller om det nu bara är att det inte går att registrera nya sådana, informationen på hemsidan är utan tvekan totalt intetsägande och det verkar ju inte som att de själva vet). Hur skulle det vara med någon slags röd tråd och information INNAN något händer?

• Gilla
Reactions: Gus
Nu kom mailet om förändringen:
Screenshot 2016-03-24 at 09.18.46.png

Toppen