Senaste nytt

SAS får ta sig i kragen med sin Eurobonusshop!

Fick inatt in poäng från två köp på inkclub från maj och augusti förra året. Gjorde fem köp på inkclub under året och fick in poängen direkt vid köp två och tre. Alla köp gjorda på samma dator med exakt samma inställningar och webläsare. Att det ska vara så svårt och krångligt när man vid vissa köp har poängen direkt på kontot.

• Gilla
Reactions: Gus
Fick inatt in poäng från två köp på inkclub från maj och augusti förra året. Gjorde fem köp på inkclub under året och fick in poängen direkt vid köp två och tre. Alla köp gjorda på samma dator med exakt samma inställningar och webläsare. Att det ska vara så svårt och krångligt när man vid vissa köp har poängen direkt på kontot.

Fick också in poäng i natt från Inkclub för köp gjort den 10 sept förra året. Gjorde tre andra köp på Inkclub förra året och de poängen kom inom tre veckor. Alla köp också gjorda på samma dator med samma inställningar.

Nu har de plockat bort efterregistreringsfunktionen och hänvisar till mail istället. Det blir inte värt arbetet att lägga för att få in något hundratal poäng per köp, så jag ger upp den här portalen nu. Är numera en missnöjd kund.

@Jakob Österberg Tycker det ser ut som vanligt med formuläret för efterregistrering!?

Men som många påpekar så finns det ju rätt stor förbättringspotential men oavsett stundtals små summor poäng så är det för mig en principsak. Fick för en månad sedan in något tusental poäng för ett Bose-köp från maj förra året. Nu väntar jag in poäng från ett köp jag gjorde för en månad sedan i Apple Store, det står registrerat som inköp från butiken Sportamore. Vem vet hur detta slutar :)

Det som stör mig är att poängen rent tekniskt kan komma in omgående, vilket är fallet om man handlar på Adlibris, men oftast får man vänta veckor eller efterregistrera.

@Jakob Österberg Tycker det ser ut som vanligt med formuläret för efterregistrering!?

Men som många påpekar så finns det ju rätt stor förbättringspotential men oavsett stundtals små summor poäng så är det för mig en principsak. Fick för en månad sedan in något tusental poäng för ett Bose-köp från maj förra året. Nu väntar jag in poäng från ett köp jag gjorde för en månad sedan i Apple Store, det står registrerat som inköp från butiken Sportamore. Vem vet hur detta slutar :)

Det som stör mig är att poängen rent tekniskt kan komma in omgående, vilket är fallet om man handlar på Adlibris, men oftast får man vänta veckor eller efterregistrera.
Var hittar du länken till efterregistreringen? Jag letade som en dåre men lyckades inte hitta någon.
Det står istället så här:
Viktigt! Överföringen till ditt EuroBonus konto sker kontinuerligt men det kan ta sex till åtta veckor innan du ser dom på ditt konto. Samtliga överförda transaktioner hittar du under ”Överfört till EuroBonus konto". Du tjänar inte poäng på tillkommande kostnader som frakt och övriga hanteringskostnader. Om du upplever att ditt saldo är felaktigt kan du kontakta Kundcenter. Du hittar kontaktuppgifter under 'Kontakta oss' högst upp på sidan.

Edit: Och under FAQ står det:
Fråga: Vad gör jag om poängen från mitt köp inte har registrerats under ”Mina transaktioner”?
Svar: Observera att poängen från ditt köp kan registreras närsomhelst mellan 6-8 veckor från dagen då köpet genomfördes. Om poängen fortfarande saknas efter denna period, var vänlig kontakta oss så utreder vi vad som har hänt. Observera: vi måste ha ett digitalt eller scannat kopia av ditt kvitto för att utreda de saknade poängen.

Edit2:
Nu hittade jag! Bra att du sa att den finns kvar, tack för input!
Shop and earn points

Toppen