Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

För egen del verkar det stämma, dock är summan jag fick in igår på EB kontot mycket lägre än vad MC appen säger att jag tjänat under Juli. Förklaringen i mitt fall är att jag i Juli fick in poäng för just juli (och juni) samt välkomstbonusen.. Dessa syns som Juli intjäning men hade som sagt redan förts över till EB tillsammans med Juni poängen.
Kanske värt att kolla om man inte får ihop summorna.

För egen del verkar det stämma, dock är summan jag fick in igår på EB kontot mycket lägre än vad MC appen säger att jag tjänat under Juli. Förklaringen i mitt fall är att jag i Juli fick in poäng för just juli (och juni) samt välkomstbonusen.. Dessa syns som Juli intjäning men hade som sagt redan förts över till EB tillsammans med Juni poängen.
Kanske värt att kolla om man inte får ihop summorna.

Den månatliga överföringen stämmer inte överens mellan EB kontot och MC appen, men när jag räknar ihop alla summorna för juni och juli så ligger jag +34 poäng på kontot jämfört med appen. Således verkar det ändå som att det kanske blir hyfsat rätt i slutändan men jag tycker att det är knäppt att det inte är helt transparent och att det skiljer mellan EB kontot och MC appen när det gäller intjäningen per månad.

Såvitt jag kan förstå så verkar brytgränsen för vilka poäng man får överförda, inte vara exakt vid månadsskiftet, trots att MC-appen presenterar alla siffror som om det vore per månadsskifte. När jag har räknat tidigare verkar det som att man får poäng för den 3:a i föregående månad till och med den 2:a i innevarande. Konkret betyder det att välkomstpoängen, och alla andra transaktioner som kommer in de första dagarna i månaden, överförs en månad "för tidigt".

Frågan är om brytgränsen alltid är den 2:a, eller om det kan variera från månad till månad. I värsta fall är det inte ens en viss dag, utan bara något slumpmässigt ögonblick mitt på dagen då någon på SEB körde överföringsrutinen.

Hej, jag har inte fått 1k baspoäng för Juni eller Juli, men fick 10k welcome bonus. Ringt till MC men dom hänvisa till SAS. Måste jag verkligen ringa SAS för att reda ut detta? Någon annan har som har haft samma problem?

Hej, jag har inte fått 1k baspoäng för Juni eller Juli, men fick 10k welcome bonus. Ringt till MC men dom hänvisa till SAS. Måste jag verkligen ringa SAS för att reda ut detta? Någon annan har som har haft samma problem?

De 1000 statusgrundande baspoängen dyker inte upp i aktiviteter på EuroBonus-kontot, du ser endast att stapeln mot nästkommande nivå ökar. Är du säker på att den inte har ökat och har du använt kortet varje månad (vilket är kravet för 1000 baspoäng/månad)?

Det är lätt att missa, och vore verkligen önskvärt om de statusgrundande poängen syntes under övriga aktiviteter på EuroBonus-kontot.

Kortet har använts, men osäkert om stapeln har flyttats. Jag ska gå igenom historiken och se om jag kan räkna ut det eller inte. Tack för svaret @dino_81

Det ser lika dant ut för mig, men räknar man antalet baspoäng så ser man att det ökat med 1000 både i juli och augusti. För mig är det rätt lätt att se detta då mitt eurobonusår börjar i juli och har väldigt få flighter på det nya året än så länge.

Toppen