Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Godagens!
Funderar starkt på att uppgradera till premium, har vanliga MC nu och Amex Premium.
Däremot så är min period sep 2016- aug 2017 och med de extrapoängen från välkomstbonusen nu så skulle jag ändå inte hinna nå guld inom denna perioden.
Antar att det är mycket smartare att vänta till 1 september med att ansöka då istället och satsa mot guld då?

Godagens!
Funderar starkt på att uppgradera till premium, har vanliga MC nu och Amex Premium.
Däremot så är min period sep 2016- aug 2017 och med de extrapoängen från välkomstbonusen nu så skulle jag ändå inte hinna nå guld inom denna perioden.
Antar att det är mycket smartare att vänta till 1 september med att ansöka då istället och satsa mot guld då?
Tja, fast du har ju dubbla poäng nu fram t o m siste augusti också.

Förlåt, läste precis dubbla köp på alla köp juni-augusti.
Men välkomstbonusen på 10 000 finns kvar efter augusti också?

Godagens!
Välkomstbonusen på 10000 poäng är enbart extrapoäng, de räknas alltså inte mot högre status. Enbart de 1000 per månad räknas mot status. Visst kan de vara bortkastade för dig nu, men de dubbla poängen under Augusti bör vara värt det som du handlar för några tusenlappar

Jag fick mina 10 000 poäng ganska snabbt. Dock står dessa som Baspoäng. Jag läste att någon annan i tråden hade fått samma fel. Är detta något man behöver uppmärksamma SAS på eller kommer det ändras automatiskt till extrapoäng?

För övrigt tycker jag att kortet fungerar bra men trots kortet är helt nytt verkar vissa kortläsare ha problem med att läsa chippet ibland.

Toppen