Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Nu har jag provat mitt kort lite varstans i Sverige, Estland, Danmark, Tyskland, Österrike, Italien och Frankrike. Det har fungerat överallt, utom på två ställen; Flygplatsloungen på TLL (Amex funkade inte heller) samt en pizzeria i Pisa. Misstänker dock någon form av uppkopplingsproblem hos de båda ställena.

Använd genast 24 timmars gratis avbokning och köp nya biljetter med betalning via kortet direkt på sas.se.

Chanserna för att det skulle krediteras som 25x2 poäng får nog ses som obefintliga eller i vart fall mycket små!
Kan konstatera att det registrerades som 15p då "Plats" blir Paypal.com och inte SAS. Turligt nog avbokade jag och bokade om. Med dubbla poäng blev det ju 20 poäng extra per hundralapp så ganska så många poäng...

Kan konstatera att det registrerades som 15p då "Plats" blir Paypal.com och inte SAS. Turligt nog avbokade jag och bokade om. Med dubbla poäng blev det ju 20 poäng extra per hundralapp så ganska så många poäng...
Kul med återkoppling och precis som jag sade så kan man absolut inte förvänta sig att SEB Kort ska se genom en Paypal transaktion vad det slutgiltiga objektet är. Bra beslut att avboka och boka igen. Grattis!

Kul med återkoppling och precis som jag sade så kan man absolut inte förvänta sig att SEB Kort ska se genom en Paypal transaktion vad det slutgiltiga objektet är. Bra beslut att avboka och boka igen. Grattis!
Tack själv för hjälpen.

Nja, nog måste jag väl ändå tycka att de skulle kunna känna av att det är SAS när beskrivningen av transaktionen är "SAS" i kontoutdraget. Överlag har Paypal fungerat sk*tdåligt med MC-kortet. Transaktioner i dollar (där jag uttryckligen valt att betala i lokal valuta) har också registrerats som 15/100, trots att det dragits från kontot i dollar. Kontentan - om det inte rör sig om köp i SEK är Paypal inte rätt kanal att gå för att få de poäng man förväntar sig.

När sätts baspoängen (1000p/mån) i? Jag fick mitt kort (och började använda det) den sista juni, vilket innebär att jag bör vara berättigad 1000 baspoäng för juni. De vad poäng jag fått än så länge är 1000p som kom runt den 10e juli (datumstämpel 4 juli) samtidigt som extrapoängen för användning av kortet. Är dessa baspoäng för juni, så att baspoängen alltid ligger en månad efter, eller är dessa för juli, vilket för mig låter mer rimligt?

Du måste använda kortet varje månad för att få de 1000 baspoängen för den månaden. Därför blir den enda rimliga följden att baspoängen kommer månaden efter det att du spenderat/använt kortet. Allt annat vore ologiskt och knepigt att hålla ordning på.

• Gilla
Reactions: Ano
Du måste använda kortet varje månad för att få de 1000 baspoängen för den månaden. Därför blir den enda rimliga följden att baspoängen kommer månaden efter det att du spenderat/använt kortet. Allt annat vore ologiskt och knepigt att hålla ordning på.
Är inte så säker på det, även om det helt klart är mest logiskt. Jag ansökte och blev godkänd 1/6, och jag har fått 2x1000 baspoäng redan(10:e varje månad har det halkat in hos SAS, tror jag har brytdatum hos MC den 2:a varje månad).

Jag undrar också vad som gäller angående de 1000 baspoängen. Jag fick mitt kort i början av juni och verkar inte ha fått några baspoäng :/ I början av juli fick jag en hög extrapoäng och min välkomstbonus (som det felaktigt står "Basic Points" på).

Attachments

• points.png
    points.png
    94,7 KB · Visningar: 288
Jag undrar också vad som gäller angående de 1000 baspoängen. Jag fick mitt kort i början av juni och verkar inte ha fått några baspoäng :/ I början av juli fick jag en hög extrapoäng och min välkomstbonus (som det felaktigt står "Basic Points" på).

Samma här, jag ska höra av mig till dem nu. Räknar liksom med dem.

Edit: Ja, det gick ju att se på nya sidan, men inte i appen. Knasigt.

Detta är en känd bugg/begränsning på nya sidan (egentligen underliggande API). Logga in på Book cheap flight tickets on scheduled international flights! - SAS så ser du att denna post är 10k extrapoäng+1k baspoäng.

Toppen