Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Även här problem förra veckan i USA på hotell utanför Washington D.C när de försökt dra kortet. Använde Amex istället.

Jag hade problem att använda SAS EuroBonus World Mastercard Premium kort på bl a Lawson, 7-Eleven, Family Mart i Japan när jag var där i juni.
Amex fungerade på de ställen.

Det gick att betala med SAS EuroBonus World Mastercard Premium kortet på andra ställe i Japan.

Även här problem förra veckan i USA på hotell utanför Washington D.C när de försökt dra kortet. Använde Amex istället.

Just hotell verkar speciellt. Vid incheckning funkar kortet inte alls, men vid utcheckning har jag hittills alltid fått köpet att gå igenom. Mastercard säger bara att magnetremsan är utsliten...

Ringde kundtjänst nu med ett rejält klagomål på att både funktionaliteten samt svaren vissa fått (gör rent ditt chipp, kolla din magnetremsa) är under all kritik. Fick svar att saken skulle undersökas med produktchefen och att jag skulle få återkoppling så fort de hade något konkret.

Så idag fick jag äntligen kortet, tog en vecka efter ansökan var godkänd. Nu är det dags att samla poäng genom att periodisera mina köp under augusti.

Jag har för mig att jag har läst att man kan sätta in pengar på kortet med? Men hittar inte denna funktion. Ser bara inbetalning. Men eftersom jag inte har fått en faktura så undrar jag om det går att sätta in pengar ändå?
Borde ringa kundtjänsten men känns bättra att fråga här.

Så idag fick jag äntligen kortet, tog en vecka efter ansökan var godkänd. Nu är det dags att samla poäng genom att periodisera mina köp under augusti.

Jag har för mig att jag har läst att man kan sätta in pengar på kortet med? Men hittar inte denna funktion. Ser bara inbetalning. Men eftersom jag inte har fått en faktura så undrar jag om det går att sätta in pengar ändå?
Borde ringa kundtjänsten men känns bättra att fråga här.

Det ska gå, men du behöver nog ringa kundtjänst för att få alla detaljerna.

Ringde kundtjänst nu med ett rejält klagomål på att både funktionaliteten samt svaren vissa fått (gör rent ditt chipp, kolla din magnetremsa) är under all kritik. Fick svar att saken skulle undersökas med produktchefen och att jag skulle få återkoppling så fort de hade något konkret.
Jag har för mig att någon skrev att det var något med en batch av kortnummer som är helt ny inom MasterCard därför det inte fungerar på vissa ställe där terminalen inte har synkroniserat/uppdaterat kortinformation från MasterCard.

Jag har för mig att någon skrev att det var något med en batch av kortnummer som är helt ny inom MasterCard därför det inte fungerar på vissa ställe där terminalen inte har synkroniserat/uppdaterat kortinformation från MasterCard.

Det låter sannolikt som att det är något sånt.
Tänker på de problem som en del hade med de nya Amex-kortet som är kreditkort när dom kom ut. Var en helt ny nummerserie där också och därmed problem på en hel del ställen initialt just för att terminalerna inte uppdaterats.
Löste sig över tid. Hoppas detta också gör det så man slipper stå med skägget i brevlådan som en del av er fått göra.
Men förvisso, som ni andra gjort, då finns ju Amex som backup (om dom tar det).

Toppen