Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Tänkte göra en extra inbetalning till det nya Mastercard Premium. Har dock inte fått någon faktura ännu så kan inte ta reda på OCR-nummer. För det vanliga World-kortet är dock OCR (för mig iaf) det nummer som står under "KORT UNDER AKTUELLT KONTO:" med en tillagd tvåa på slutet, dvs. vid rödmarkeringen längst ned på bilden.

Någon som kan antingen kolla om de har samma sak på sitt World-kort eller om det t.o.m. finns någon Mastercard-testpilot som hunnit få en faktura alternativt fått upp sitt OCR på inloggningen och kan bekräfta att det är en tvåa på slutet? :)

upload_2017-6-10_11-22-5.png

Tänkte göra en extra inbetalning till det nya Mastercard Premium. Har dock inte fått någon faktura ännu så kan inte ta reda på OCR-nummer. För det vanliga World-kortet är dock OCR (för mig iaf) det nummer som står under "KORT UNDER AKTUELLT KONTO:" med en tillagd tvåa på slutet, dvs. vid rödmarkeringen längst ned på bilden.

Någon som kan antingen kolla om de har samma sak på sitt World-kort eller om det t.o.m. finns någon Mastercard-testpilot som hunnit få en faktura alternativt fått upp sitt OCR på inloggningen och kan bekräfta att det är en tvåa på slutet? :)

Visa bifogad bild 64982
Hade en 8 på slutet på mitt vanliga world.

Eftersom jag också skulle göra en extra inbetalning så skrev jag ett meddelande till supporten och fick mitt OCR som hade en 9.a på slutet på mitt nya premium :)

Hade en 8 på slutet på mitt vanliga world.

Eftersom jag också skulle göra en extra inbetalning så skrev jag ett meddelande till supporten och fick mitt OCR som hade en 9.a på slutet på mitt nya premium :)

Rackarns.. men tack! Får vänta till måndag då men tappar en dag. Hur lång tid är det det brukar ta att synas på saldot, 2-3 arbetsdagar?

Rackarns.. men tack! Får vänta till måndag då men tappar en dag. Hur lång tid är det det brukar ta att synas på saldot, 2-3 arbetsdagar?
Skickar jag in på morgonen brukar jag se de efter 23 samma dag, men just min första flytt till premium tog en dag längre, skickade i torsdags morse och såg de imorse när jag vaknade.

Har också precis bestält kortet (genom "uppgradering" från vanliga SAS Mastercard).

Hittills har det inte varit någon idé enligt min mening att använda SAS Mastercard för utlandstransaktioner pga av 2% valutaväxlingspåslag. Men nu, med 20 extrapoäng per 100 kr, så blir det ju i princip så att man med varje betalning i en annan valuta än SEK betalar 2% mer för att köpa motsvarigheten i poäng (om man värderar 1000 EB poäng som ungefär 100 kr). Det känns helt okej med tanke på att målet är ju att komma upp i 100.000/200.000 poäng per år för Fly Premium.

Så jag kommer nog satsa på det är kortet även utomlands eller när jag bokar hotell/flyg via utländska sajter.

@Vic @gneken Kanske lite sent nu, men för kommande behov kan jag tipsa om att om man vet basen för sitt ocr-nummer, som i det här specifika fallet är kontonumret, så kan man enkelt räkna ut kontrollsiffran som ska adderas på slutet med hjälp av Luhn-algoritmen. Det finns även online-kalkylatorer om man inte orkar räkna själv...
Tack för den infon! Verkar onekligen vara korrekt, stämmer iaf för mitt World-kort :)

@Vic @gneken Kanske lite sent nu, men för kommande behov kan jag tipsa om att om man vet basen för sitt ocr-nummer, som i det här specifika fallet är kontonumret, så kan man enkelt räkna ut kontrollsiffran som ska adderas på slutet med hjälp av Luhn-algoritmen. Det finns även online-kalkylatorer om man inte orkar räkna själv...
Stämde för både premium och world för mig :D Väldigt häftigt!

Toppen