Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Men om det gamla är avaktiverat och inte längre giltigt? Ta med för att visa att jag hade det vid bokningstillfället?
Jag provar :) Kanske skickar iväg ett mejl (när jag fått det nya kortet) till biluthyrare o hotell för säkerhets skull.
Eller att kortets giltighetstid gått ut/ man tappat bort kortet och får ett nytt. Det är inga problem alls. Har bokat hotell/bil med ett och sedan betalat med ett annat på plats t.ex.

Eller att kortets giltighetstid gått ut/ man tappat bort kortet och får ett nytt. Det är inga problem alls. Har bokat hotell/bil med ett och sedan betalat med ett annat på plats t.ex.
Här vill jag höja ett varningens finger, vissa flygbolag vill se det kort som du har betalt med vid incheckningen. Råkade ut för det med TG på ARN, hade bytt ut ett Visa det löste sig att Visa mailade till TG att jag hade bytt, och TG fick både det gamla och kortnummer, löst sig på 45 minuter, men det var nervösa minuterar.

Mitt MC premium "funkade inte" när jag skulle checka in på ett hotell i Kina idag. Har använt det 6-7ggr i Sverige redan utan problem.. Märkligt. Som tur var funkade mitt Amex, men där gick jag ju miste om dubbla utlandspoäng!

På deras sida ang 10000 i signupbonus står:

"* Poängen hamnar på ditt EuroBonus-konto inom två månader efter det tredje köpet, förutsatt att du har kvar kortet när poängen ska överföras."

Verkar som att första 1000 baspoängen för juni studsade in innan jag ens hunnit använda kortet (beställde vid release 1/6).
Inte otrevligt alls såklart. Baspoängstapeln höjdes men syns inte i transaktionsloggen (som väl sig bör när det inte är riktiga poäng?)
Tror iofs Amex poäng syns i loggen, även om det också bara är baspoäng som inte kan användas för spend...

Hur som verkar allting fungera bra nu efter lite initiala strul. Blir bra när de 10k extrapoängen också ramlar in inom två månader :)

Verkar som att första 1000 baspoängen för juni studsade in innan jag ens hunnit använda kortet (beställde vid release 1/6).
Inte otrevligt alls såklart. Baspoängstapeln höjdes men syns inte i transaktionsloggen (som väl sig bör när det inte är riktiga poäng?)
Tror iofs Amex poäng syns i loggen, även om det också bara är baspoäng som inte kan användas för spend...

Hur som verkar allting fungera bra nu efter lite initiala strul. Blir bra när de 10k extrapoängen också ramlar in inom två månader :)

Jag beställde även jag 1/6 och kortet har kommit och används flitigt, men i övrigt så har jag varken fått baspoäng eller tillgång till Fly Premium. De 10000 extrapoängen lyser även de med sin frånvaro. Så det enda som fungerat för min del är att jag får högre poäng per 100kr samt dubbla poäng. Har nu ärenden hos SEB samt SAS kring Fly Premium, men hittills utan framsteg.

Toppen