Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Som jag skrev i vanliga mastercardtråden får man inte glömma att om man har mer spend än 200k per år är det premium som gäller numera tyvärr då vanliga inte ger poäng efter 200 000 kr... så för min del blir det Amex med Mastercard som backup...

Uppgraderade mig idag, då jag fick EBD-status. Blev lite nojig då jag sedan såg att hos Mastercard var jag fortfarande EBG.... Får se om man nu får ett guldkort och måste käbbla en vända.
Däremot har 2.000 (?) baspoäng redan registrerats på kontot...

Uppgraderade mig idag, då jag fick EBD-status. Blev lite nojig då jag sedan såg att hos Mastercard var jag fortfarande EBG.... Får se om man nu får ett guldkort och måste käbbla en vända.
Däremot har 2.000 (?) baspoäng redan registrerats på kontot...

Det där är ju lite intressant då man bara ska få baspoäng för de månader som kortet använts (och då bara 1000 poäng). När jag kollar på mitt konto nu så tror jag att det kan ha skett något liknande för mig. Har inte full koll på hur många baspoäng jag hade tidigare, men tror att det var något färre än vad jag kan se nu.

Dessutom så har jag fått in Mastercardpoäng med aktivitetsnamnet "MasterCard Reward SwedenPoints Earned" i två omgångar idag (118 och 46 poäng). Det intressanta är att även dessa aktiviteter är listade som baspoäng.

Slutsatsen är nog att det uppenbarligen fortfarande finns kvar lite buggar i systemet, men det löser sig nog så småningom.

Fått in två Mastercardposter med extrapoäng de senaste månaderna, så även idag (dvs utöver dagens 2.000 baspoäng).
Så vet inte riktigt hur de överför poängen.

Det där är ju lite intressant då man bara ska få baspoäng för de månader som kortet använts (och då bara 1000 poäng). När jag kollar på mitt konto nu så tror jag att det kan ha skett något liknande för mig. Har inte full koll på hur många baspoäng jag hade tidigare, men tror att det var något färre än vad jag kan se nu.

Dessutom så har jag fått in Mastercardpoäng med aktivitetsnamnet "MasterCard Reward SwedenPoints Earned" i två omgångar idag (118 och 46 poäng). Det intressanta är att även dessa aktiviteter är listade som baspoäng.

Slutsatsen är nog att det uppenbarligen fortfarande finns kvar lite buggar i systemet, men det löser sig nog så småningom.
Ja, och mina 2.000 är ju stensäkra tillhörande post per 2/6, då jag just gått in i min nya period och har inget flyg förrän nästa lördag och varit hemma på backen sedan 31 maj...

Jag sökte igår em och har nu fått 2000 extra och baspoäng.

Däremot har inget uppdaterats under
MINA INTJÄNADE POÄNG,DE SISTA 12 MÅNADERNA
Kreditkort

Verkar som 1000 statuspoäng kommer in på kontot för varje transaktion från SEB. Jag har också fått 2000 statuspoäng utan att använda det nya kortet.

Detta är buggat men kommer säkert att fixas. Frågan är vad de gör för den som precis kommit över till en ny statusnivå pga för många poäng...

Jag försöker ta mig igenom dessa trådar för att förstå om det är värt att signa upp för kortet nu eller har is i magen. Tänker att det kan komma någon kampanj som ger ökad välkomst- eller värvningsbonus. Har jag förstått det rätt att kortet släpps officiellt den 6/6?

Toppen