Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Om man använder kortet på Billhop/Betalo, räknas det mot poäng som vanlig spend eller räknas det som kontantuttag?

Om man använder kortet på Billhop/Betalo, räknas det mot poäng som vanlig spend eller räknas det som kontantuttag?
För mig så har det räknas som köp mot poäng, men det verkar finnas lita olika erfarenheter om det. Titta i Billhop tråden så finns det mer skrivet om det.

Jag ansökte igår och när jag testade att söka biljetter efter någon timme så kunde jag välja Fly preimum som kampanj
Jag ansökte också igår men får inte upp något val om Fly Premium.
Måste man aktivera sitt nya Mastercard Premium eller så för att det ska aktiveras?

Måste man aktivera sitt nya Mastercard Premium eller så för att det ska aktiveras?

Jag både ansökte om kortet och aktiverade det igår, men jag kan inte heller se Fly Premium som alternativ när jag ska försöka boka.

Edit: Never mind, nu verkar det funka. Funkade först inte på ARN-CPH-IAD, men tänkte att jag sen skulle testa söka på ARN-CPH (för det ska ju alla kunna göra, om det nu bara var poängräknaren som inte var uppdaterad) och då funkade det helt plötsligt. Expanderade sen till Europa och sökte ARN-CDG och det funkade fortfarande. Till slut gick jag tillbaka till ARN-CPH-IAD och då funkade det om jag hade Plus i båda riktningarna. Om jag valde Business på utresan och Plus hem (fanns inte tillgänglighet i Business då) så fick jag dock ingen rabatt (borde ha nog poäng för att vara på högsta FlyPremium-nivån). Hittade inga dagar med business i båda riktningarna på en snabb sökning så har inte kunnat testa.
Testade dock att välja Plus åt ena hållet och Go åt det andra och då fick jag inte heller någon rabatt, så det verkar som att det troligtvis finns en lite bugg i systemet som gör att rabatten bara appliceras om man har samma kabinklass i båda riktningarna.

Last edited:
Jag har inte aktiverat mitt kort än... men får upp denna:
upload_2017-6-2_12-6-6.png

Kan se att jag har erbjudande från MasterCard under Amex-erbjudandet när jag är inloggad på sas.se (samma som ovan, långsamma fingrar..). Ansökte igår och UC togs också då men har inte fått välja Pin-kod än som vi nya kunder ska få göra. Kommer inte åt någon info när jag loggar in på saseurobonusmastercard.se (var kund förra året).

Noterat att nya kunder till "vanliga" MC numera får 3000 extrapoäng, dessutom en del nyheter från 1/9, bl a kan UC tas vid fler tillfällen än ansökningstillfället.

Toppen