Jag får inte upp några kampanjer, har dock inte triggat en ny 2-4-1 för i år så den har jag inte tillgång till ännu.Jag har inte aktiverat mitt kort än... men får upp denna:
Visa bifogad bild 64701
Nu fick jag min kampanj. Hade den inte först, men gick sen in på min eurobonus historik och klicka igenom så den hämtade flera sidor historik, sen helt plötsligt kom den där "En kampanj tillgänglig" så kom MC vouchern upp. @palmen pröva detJag får inte upp några kampanjer, har dock inte triggat en ny 2-4-1 för i år så den har jag inte tillgång till ännu.
Det står ju inom några dagar kommer du få ett sms. Har ju inte ens gått ett dygn sen du ansökteJag ansökte igår och fick följande mail:
Visa bifogad bild 64703
Jag har dock inte fått något sms än.
/Andreas
Den har dykt upp för mig nu också, antar att de batchat in lite användare nu precis.Nu fick jag min kampanj. Hade den inte först, men gick sen in på min eurobonus historik och klicka igenom så den hämtade flera sidor historik, sen helt plötsligt kom den där "En kampanj tillgänglig" så kom MC vouchern upp. @palmen pröva det
Det finns många parametrar att ta hänsyn till vad det gäller EBD, en är ju att man har soft landing till EBG året efter om man inte kvalificerar sig för EBG/EBD (åtminstone är det så i dagsläget).Många intressanta synpunkter här i tråden, tackar för det! Är fortfarande lite i valet och kvalet om hur jag ska göra med det här kortet. Min utgångspunkt ser ut som följer:
Nivå: EBG
Kort i dag: AMEX Elite och SAS MC
Årlig spend: strax över 300k
EB-poäng de senaste 12 månaderna: 250 000
Influgna baspoäng (exkl. Elite-bonus) under kvalificeringsperiod: cirka 60 000
För mig känns MC Premium lockande eftersom de 12 000 baspoängen är typ vad som krävs för att ta mig över gränsen till EBD med bibehållet flygmönster. Med min poängintjäning skulle jag också kunna utnyttja Fly Premium till fullo.
Däremot går inte matten riktigt ihop när det gäller att använda bonuspoängen. Av de 250 000 intjänade EB-poängen ryker 190 000 när jag använder min 2-4-1 för resa med sambon. Kvar finns då 60 000 som visserligen skulle kunna användas för att boka en bonusresa med Fly Premium, men med den spend jag har i dag får jag två 2-4-1 och skulle då kunna använda den för att boka samma resa för 50 000 hos SAS.
Så även om Fly Premium känns lockande så tror jag att jag drar in för få poäng för att det verkligen ska vara en förmån jag har glädje av. Jag måste alltså fundera över om avgiften är värd EBD-status och bättre poäng per krona för mina MC-köp.
Nu, ett dygn senare funkar det här ocksåJag ansökte igår och när jag testade att söka biljetter efter någon timme så kunde jag välja Fly preimum som kampanj