Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Verkar som att det är samma "buggar" som med Amex 2-4-1, d v s denna rabatten funkar inte vid;
Enkelresor
Olika bokningsklass in / ut

Dock verkar den appliceras med mer än 2 personer i bokningen, vilket inte funkar med Amex (även om man har två vouchers)

Jag får inte upp några kampanjer, har dock inte triggat en ny 2-4-1 för i år så den har jag inte tillgång till ännu.
Nu fick jag min kampanj. Hade den inte först, men gick sen in på min eurobonus historik och klicka igenom så den hämtade flera sidor historik, sen helt plötsligt kom den där "En kampanj tillgänglig" så kom MC vouchern upp. @palmen pröva det

Jag ansökte igår och fick följande mail:

Capture.PNG

Jag har dock inte fått något sms än.

/Andreas

Nu fick jag min kampanj. Hade den inte först, men gick sen in på min eurobonus historik och klicka igenom så den hämtade flera sidor historik, sen helt plötsligt kom den där "En kampanj tillgänglig" så kom MC vouchern upp. @palmen pröva det
Den har dykt upp för mig nu också, antar att de batchat in lite användare nu precis.

Många intressanta synpunkter här i tråden, tackar för det! Är fortfarande lite i valet och kvalet om hur jag ska göra med det här kortet. Min utgångspunkt ser ut som följer:

Nivå: EBG
Kort i dag: AMEX Elite och SAS MC
Årlig spend: strax över 300k
EB-poäng de senaste 12 månaderna: 250 000
Influgna baspoäng (exkl. Elite-bonus) under kvalificeringsperiod: cirka 60 000

För mig känns MC Premium lockande eftersom de 12 000 baspoängen är typ vad som krävs för att ta mig över gränsen till EBD med bibehållet flygmönster. Med min poängintjäning skulle jag också kunna utnyttja Fly Premium till fullo.

Däremot går inte matten riktigt ihop när det gäller att använda bonuspoängen. Av de 250 000 intjänade EB-poängen ryker 190 000 när jag använder min 2-4-1 för resa med sambon. Kvar finns då 60 000 som visserligen skulle kunna användas för att boka en bonusresa med Fly Premium, men med den spend jag har i dag får jag två 2-4-1 och skulle då kunna använda den för att boka samma resa för 50 000 hos SAS.

Så även om Fly Premium känns lockande så tror jag att jag drar in för få poäng för att det verkligen ska vara en förmån jag har glädje av. Jag måste alltså fundera över om avgiften är värd EBD-status och bättre poäng per krona för mina MC-köp.

Många intressanta synpunkter här i tråden, tackar för det! Är fortfarande lite i valet och kvalet om hur jag ska göra med det här kortet. Min utgångspunkt ser ut som följer:

Nivå: EBG
Kort i dag: AMEX Elite och SAS MC
Årlig spend: strax över 300k
EB-poäng de senaste 12 månaderna: 250 000
Influgna baspoäng (exkl. Elite-bonus) under kvalificeringsperiod: cirka 60 000

För mig känns MC Premium lockande eftersom de 12 000 baspoängen är typ vad som krävs för att ta mig över gränsen till EBD med bibehållet flygmönster. Med min poängintjäning skulle jag också kunna utnyttja Fly Premium till fullo.

Däremot går inte matten riktigt ihop när det gäller att använda bonuspoängen. Av de 250 000 intjänade EB-poängen ryker 190 000 när jag använder min 2-4-1 för resa med sambon. Kvar finns då 60 000 som visserligen skulle kunna användas för att boka en bonusresa med Fly Premium, men med den spend jag har i dag får jag två 2-4-1 och skulle då kunna använda den för att boka samma resa för 50 000 hos SAS.

Så även om Fly Premium känns lockande så tror jag att jag drar in för få poäng för att det verkligen ska vara en förmån jag har glädje av. Jag måste alltså fundera över om avgiften är värd EBD-status och bättre poäng per krona för mina MC-köp.
Det finns många parametrar att ta hänsyn till vad det gäller EBD, en är ju att man har soft landing till EBG året efter om man inte kvalificerar sig för EBG/EBD (åtminstone är det så i dagsläget).
Personligen så anser jag att det är värt att betala 1500 kronor för att bli EBD, gratis dryck på alla SAS flighter oavsett kabinklass, du får 10k i välkomstbonus samt att du får bättre poängintjäning (dubbla poäng juni-augusti dessutom). Om man värderar 10k poäng till 10 öre poäng så är bara den biten värda 1000 kronor. Med tanke på att vanliga mastercard kommer att kosta 400 per år framöver så är det bara 100 kronor skillnad.

Sen vet man inte vad som händer framöver, kan ju bli stora ändringar i samband med Eurobonus 3.0 som ändrar denna kalkyl åt båda håll. Man kan dessutom få en annan typ av spend beroende på annat som ändras i livet till det positiva eller negativa.

Det har väl varit problem med de "vanliga" SAS Mastercard och Betalo/Billhop. Någon som kontrollerat det med denna registreras som uttag också?

Toppen