Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Ni som har nya SAS EuroBonus World Mastercard Premium och är piloter har ni fått 1000 poäng för maj månad?
Japp, förra måndagen.

Dessutom såg jag att de lagt till 5000 poäng för pilotjobbet när jag kollar i appen/hemsidan (inte överfört till SAS än). Dock inga 10000 poäng än..

De har oxå flyttat över utnyttjad kredit från mitt gamla MC till premium, vilket gjorde att jag sköt i taket. MC har ju fram tills för en vecka sen varit mitt sekundära kort och det kombinerat med lite frikostig shopping i HK gjorde att jag maxat kortet nu. Tur att förra fakturan betalades idag så allt bör vara i sin ordning igen imorrn. :)
 

mjulven

Medlem
Satt och funderade lite på om det nu är så att man bara kan boka för poäng + pengar, det vill säga bästa tillgänglighet.

En T&R biljett Long Haul i SAS (USA) go kostar då 14300 som standard. EBG har 10% rabatt och EBD 30%.

Alternativ 1. Låt oss nu säga att du är en EBD som ska flyga CPH-SFO och fly premium låter dig betala billigaste GO priset för en business saver biljett. Du skulle då lägga ut 143 000*0,7p = 100100p. På denna resan skulle du tjäna 9000*2* 1,25p = 22500p. Totalkostnad blir då 77600p och du får 22500 baspoäng. Här går systemet dock eventuellt utnyttja något. Flyger du MMX-ARN-CPH-SFO istället kostar det fortsatt 100100 p. Men du tjänar istället 2*(750+1000+9000)*1,25 p= 26875p. Det vill säga, totalkostnaden blir 73225p och du får 26875p i basboäng. Jag är lite osäker på poängräkningen här, men det är fördelaktigt poängmässigt att åka från MMX kontra CPH.

Alternativ 2. Det går att utnyttja en fly premium på bästa tillgänglighet och bara betala ekonomipriset i kronor, men flyga i business.

Alternativ 1 har sina fördelar till USA, men är inte jätteattraktivt. Alternativ 2, om det fungerar, skulle kunna göra kortet till ett av det bättre på marknaden för folk som vill flyga billig business med SAS under lågsäsong. Speciellt om det kan kombineras med kampanjpris.
 

nonicoc

Medlem
Jag misstänker att det är Mastercard SecureCode tjänsten som strular (då när du ska verifiera ditt köp med bankid etc)

Jag tror inte det. Jag har försökt med två nätköp utomlands: ett i Tjeckien och ett i Storbritannien, och i ingetdera fallet har SecureCode krävts. Men inget av köpen gick igenom. (Har rapporterat till kundtjänst och fick också ett kort svar, att de är medvetna om problemet och försöker lösa det.)
 

kexxcream

Medlem
Ni som har nya SAS EuroBonus World Mastercard Premium och är piloter har ni fått 1000 poäng för maj månad?

Inga baspoäng här trots att jag fick en "försäkran" att det skulle komma innan månaden var slut; en dag kvar. Dock har 5000 poäng rullat in för att vara testpilot. Nu ser vi fram emot 1 juni.
 

KalleSus

Medlem
Inga baspoäng här trots att jag fick en "försäkran" att det skulle komma innan månaden var slut; en dag kvar. Dock har 5000 poäng rullat in för att vara testpilot. Nu ser vi fram emot 1 juni.

Som sagt, jag har inte fått några baspoäng men däremot de 5000 testpilotpoängen, precis som du.
 
Toppen