Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Bokade 2 eurbonusbiljetter åt mina barn som ensamflygande. Frågade om MC Fly Premium och om det var applicerbart i detta fall. Konversation gick som följer:

SAS: "Vi har inte dragit igång det riktigt än"
JAG: "Men kommer det funka att boka sådana här biljetter när ni gör det?"
SAS: "Nej, det kommer bara gälla för reguljära biljetter."

Det tolkar jag som att man INTE kommer kunna utnyttja fly premium när man bokar renodlade eurobonusbiljetter, utan endast när man väljer alternativet poäng+pengar.

Så var nästa försök för onlineköp nekat....försökte två gånger...gick inte...fick bli Amex istället.
Meddelat kundtjänst såklart...som ännu inte besvarat första meddelandet...

Fick själv svar nyss på min första rapport. Dock inte lika "otrevligt" som Jakobs. Att de var medvetna om problemet och arbetade på det.

Finner svaret Jakob fick ytterst märkligt...

Bokade 2 eurbonusbiljetter åt mina barn som ensamflygande. Frågade om MC Fly Premium och om det var applicerbart i detta fall. Konversation gick som följer:

SAS: "Vi har inte dragit igång det riktigt än"
JAG: "Men kommer det funka att boka sådana här biljetter när ni gör det?"
SAS: "Nej, det kommer bara gälla för reguljära biljetter."

Det tolkar jag som att man INTE kommer kunna utnyttja fly premium när man bokar renodlade eurobonusbiljetter, utan endast när man väljer alternativet poäng+pengar.

Dels så kan man som sagt var inte räkna med att kundtjänst har så mycket koll, och en möjlig tolkning är även att personen med "bara reguljära biljetter" menar "inte för ensamresande barn" (det kan ju vara så att det bara kommer att funka när man bokar online och jag antar att det inte går att boka UM online).

För övrigt finner jag det fascinerande att det verkar finnas så mycket inkörningsproblem. Det är ju inte direkt första gången SEB släpper ett nytt kreditkort och bortsett från baspoängen så kan jag inte förstå på vilket sätt detta kort är annorlunda i deras system än det existerande SAS MC.

• Gilla
Reactions: Gus
Ny kortserie kanske, med fyra första siffror som inte alla system känner igen rätt som MasterCard, och att diverse onlinesystem inte uppdaterats för denna kortserie. Var liknande när Amex ändrade till kreditkort vill jag minnas, många affärer som inte hanterade den nya nummerserien.

Toppen