Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

...Det är ju inte direkt första gången SEB släpper ett nytt kreditkort och bortsett från baspoängen så kan jag inte förstå på vilket sätt detta kort är annorlunda i deras system än det existerande SAS MC...

Det där var en fundering hos mig också. Vad är det som gör att just detta kort skiljer sig så mycket från andra SAS MC? Att problem kan uppstå vid införandet av Fly Premium osv kan jag förstå men användningen av MC borde ju inte skilja så till den grad att kortet inte går att använda? o_O

Fick själv svar nyss på min första rapport. Dock inte lika "otrevligt" som Jakobs. Att de var medvetna om problemet och arbetade på det.

Finner svaret Jakob fick ytterst märkligt...
Ja, det tycker jag också. Antar att de har fått ett antal rapporter som påtalar samma fel och när man har svarat på samma sak tillräckligt många gånger så kanske tålamodet tryter en aning.
Svaret var väl egentligen inte otrevligt men det uppmuntrade inte direkt till att skicka in fler felrapporter.

Förövrigt har alla mina köp fungerat förutom csn.se som går till MC SecureCode.
Jag kontaktade SEB Mastercard om detta och fick svaret:

Hej!

Vi är medvetna om problemet och håller på och felsöker.

Nyhet!
Ladda ned SAS EuroBonus Mastercard appen så kan du se ditt aktuella saldo, dina poäng och mycket mer direkt i mobilen – när och var du vill.

Med vänlig hälsning

SAS EuroBonus MasterCard
Kundservice
Tel. 08 14 68 55

Ni som har nya SAS EuroBonus World Mastercard Premium och är piloter har ni fått 1000 poäng för maj månad?

Förövrigt har alla mina köp fungerat förutom csn.se som går till MC SecureCode.
Jag kontaktade SEB Mastercard om detta och fick svaret:
Jag är ju inte med (än) men med tanke på allt vad ni skriver så känns det ju snarare som att nåt är upplagt att det ska börja funka just den 1/6 snarare än att det är något egentligt problem och de typ "mörkar".
Rena spekulationer såklart :)

Toppen