Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

För mig står det 10000 denna månad. Jag har inte fått några baspoäng alls ännu.
Däremot fick jag 32914 extrapoäng i juni.:)
Jag fick kortet sjunde juni.

Fast mitt flypremium poängsaldo gick ner med 20000 poäng till 143000.
Jag förstår inte alls har de räknar på den för jag borde ha minst 100000 poäng till.

Last edited:
Jag undrar lite varför SAS Eurobonus delar med sig av medlemmarnas totala Eurobonus-saldo till SAS Mastercard (SEB), är det verkligen nödvändigt? Det borde räcka med Fly Premiumnivå.

Jag undrar lite varför SAS Eurobonus delar med sig av medlemmarnas totala Eurobonus-saldo till SAS Mastercard (SEB), är det verkligen nödvändigt? Det borde räcka med Fly Premiumnivå.
Den typen av data är väl alldeles förträfflig för Mastercard att kunna ta del av (antar att det är en viktig del av rationalen för deras del). Eurobonus T&C tar ju också höjd för att sådan utväxling kan ske.

Jag har använt mitt kort ganska flitigt både utrikes (inom EU och i Asien) och inrikes och jag har inte stött på några problem någonstans. Förutom idag när jag kom fram till Shanghai och kilade in på IKEA en sväng. Köpte lite "gottis" (jag vet, dålig karaktär) i Swedish foodmarket och när jag skulle betala med kortet så viftade kassörskan avvärjande att det inte fungerade. Hon tog med sig mig och kortet till en av de vanliga kassorna där man betalar sina möbler för att betala där istället. Där fungerade det fint att betala.

Jag förstod aldrig vad problemet var, men det är nog snarare ett IKEA problem än ett kortproblem, tror jag.

Toppen