AndersPersson
Medlem
Hur stor är familjen? Är ni bara tre skulle jag starkt överväga att köpa egen biljett för pengar och använda poäng för de andra två.
Jag åker alltid en resa per år själv, och lämnar fru och barn hemma. 2-4 dagar, oftast i New York. Jag laddar batterierna och får lite egen tid, fru och ungar blir glada när diverse inköp packas upp vid hemkomsten. Just sayin...En sanity check här, om jag missar något uppenbart eller tänker helt slint.
Har i dagsläget Amex Premium och når en 2-4-1 varje år. Problemet är snarast att faktiskt utnyttja den, dels för att vi är en familj med fler än två, dels för att jag inte på årsbasis skrapar ihop tillräckligt med poäng för resor som känns riktigt "värda" - USA, Asien i Plus/Business etc. Av den anledningen är även Elite rätt meningslöst, skulle sannolikt bara bli en voucher extra som riskerar brinna inne.
Med Mastercard Premium kan jag, med nuvarande omsättning, få minst "obegränsat" med Plus-för-Go-resor i Europa, kanske även världen. Visst måste jag betala dessa, men kan å andra sidan ta med hela familjen till det lägre priset och behöver inte ha i bakhuvudet att resan ska vara "värd" eller maximera utnyttjandet av poängen. Dessutommöjlighet till flera kortare resor än en eller ett fåtal längre.
Kort och gott, just nu känner jag att ett byte till MC Premium helt enkelt ger familjen mer. Är det uppenbara logikluckor här jag bommar?![]()
Hehe, i samma båt alltså!Nej, jag tycker inte att du missat ngt. I princip samma situation för mig.![]()
I hushållet just nu tre, men blir ofta att någon annan vill följa med. Inte helt fel ur barnvaktsynpunkt. Men, förstår hur du menar! Värt att fundera på.Hur stor är familjen? Är ni bara tre skulle jag starkt överväga att köpa egen biljett för pengar och använda poäng för de andra två.
Haha, det är ju inte helt fel heller! Kan nog vara mer aktuellt när unge/ungar är lite större sedan.Jag åker alltid en resa per år själv, och lämnar fru och barn hemma. 2-4 dagar, oftast i New York. Jag laddar batterierna och får lite egen tid, fru och ungar blir glada när diverse inköp packas upp vid hemkomsten. Just sayin...![]()
+1Samma här..
Nja, det som flyttas över denna månad är redan nollställt, så har det varit förr iallafall.+1
Edit. Alternativt att de 10k överförs den 10/7 redan?![]()
Så är det väl med de 20k bas från Amex Elite också, de syns ingenstans men plötsligt finns de på kontot.Nästan allting i poängväg stämmer överens med vad jag förväntar mig, förutom de 1000 baspoängen som ska betalas ut per månad. Jag förväntar mig att dessa 1000 poäng som tjänats in under juni hamnar på mitt Eurobonuskonto senast den 10/7, men jag har ännu inte sett någon indikation på detta. De finns inte i någon sammanställning varken på SAS (ej heller förväntat just nu) eller på MasterCard (förväntat).
Hos mig syns dessa 1000 välkomstpoäng iaf i stapeln som visar hur långt man har nått på väg mot DiamondSå är det väl med de 20k bas från Amex Elite också, de syns ingenstans men plötsligt finns de på kontot.