Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Någon som fått några baspoäng ännu ?

Jag ansökte, och blev godkänd, den 1/6. Den 2/6 fick jag:
1926 baspoäng
73 baspoäng
Säkerligen ngt fel då jag endast hade en spend på ca 6k på MC i maj och inga flyg med SAS/*A.

Edit. Baspoängen på mitt eurobonuskonto ökade från 3k till 5k.

Jag fick också drygt 2000 baspoäng i början av juni (3/6), men dessa är jag säker på har registrerats fel då det stämmer överens med min spend i maj. De skulle alltså varit extrapoäng. Kanske att det korrigeras, kanske inte. Vi får vänta och se. För mig spelar det ingen större roll eftersom jag kommer att nå EBD ändå och som det ser ut nu så är poängen också användbara för shopping vilket de också kommer att vara om de korrigeras till Extrapoäng.

Ny månad idag och jag har fått mina 10.000 EB poäng krediterat till mitt konto i SAS MC appen, så jag antar att de först över till mitt EB-konto nästa tillsammans med intjänade poäng under juli.

Däremot är totalen 12.000 intjänade denna månad. Så jag antar att de 2000 extra är de som ska föras över som baspoäng. Hur ser det ut för er andra?

PS. Jag var inte pilot utan registrerade för Premium 1 juni.

Ny månad idag och jag har fått mina 10.000 EB poäng krediterat till mitt konto i SAS MC appen, så jag antar att de först över till mitt EB-konto nästa tillsammans med intjänade poäng under juli.

Däremot är totalen 12.000 intjänade denna månad. Så jag antar att de 2000 extra är de som ska föras över som baspoäng. Hur ser det ut för er andra?

PS. Jag var inte pilot utan registrerade för Premium 1 juni.

Det ser likadant ut för mig. Men betyder det då att även de 1000 Baspoängen fördubblas under perioden Juni-Augusti?

Inte heller pilot.

Det ser likadant ut för mig. Men betyder det då att även de 1000 Baspoängen fördubblas under perioden Juni-Augusti?

Inte heller pilot.
Jag misstänker det. Eftersom jag också fick 2.000 baspoäng (som bara dök upp i summeringen) förra månaden och kan inte härleda det till något annat.

Toppen