Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Jönsson

Medlem
Om det är en kortläsare utan EMV-stöd så lär man inte ens komma till "Transaction declined" i de fall när magnetremsan inte fungerar. Då känner läsaren inte ens igen kortet.
 

Falcon71

Medlem
Jag bor på ett marriott i Miami , dom drar kortet i Mac datorn , men måste ju bo människor med chipkort här hela tiden ?
 
Om det är så att det är någon mer än jag som ibland har "huvudet under armen" och inte riktigt tänker sig för så kan jag meddela att det löser sig vanligtvis ändå. :)

Jag fick en faktura från MasterCard för mina inköp i maj, på mitt gamla MC kort (jag var inte med i piloten). När den kom gjorde jag som vanligt, registrerade den på internetbanken för betalning och glömmer bort den. Sedan fick jag mitt nya kort, MC Premium och började använda det. Precis då blev också mitt gamla MC kort inaktivt och den skuld som fanns på det fördes över till Premiumkortet.

När jag loggade in på Internetbanken igår såg jag att en större summa hade dragits från kontot och blev då påmind om den "gamla" MC fakturan. Denna summa hade således betalats in på ett kort som nu är inaktivt och inte längre används och skuld är dessutom reglerad sedan tidigare.

Jag kontaktade Mastercard som i sin tur återkom snabbt med svar att de kommer att boka om dessa pengar till mitt nuvarande Premiumkort. Det kan dock ta ett par dagar.

Så, jag kan fortsätta att ha huvudet under armen ett tag till. Skönt att andra tänker åt en ibland. :)
 

Vic

Medlem
Om det är så att det är någon mer än jag som ibland har "huvudet under armen" och inte riktigt tänker sig för så kan jag meddela att det löser sig vanligtvis ändå. :)

Jag fick en faktura från MasterCard för mina inköp i maj, på mitt gamla MC kort (jag var inte med i piloten). När den kom gjorde jag som vanligt, registrerade den på internetbanken för betalning och glömmer bort den. Sedan fick jag mitt nya kort, MC Premium och började använda det. Precis då blev också mitt gamla MC kort inaktivt och den skuld som fanns på det fördes över till Premiumkortet.

När jag loggade in på Internetbanken igår såg jag att en större summa hade dragits från kontot och blev då påmind om den "gamla" MC fakturan. Denna summa hade således betalats in på ett kort som nu är inaktivt och inte längre används och skuld är dessutom reglerad sedan tidigare.

Jag kontaktade Mastercard som i sin tur återkom snabbt med svar att de kommer att boka om dessa pengar till mitt nuvarande Premiumkort. Det kan dock ta ett par dagar.

Så, jag kan fortsätta att ha huvudet under armen ett tag till. Skönt att andra tänker åt en ibland. :)
Skumt! Själv fick jag aldrig någon faktura för maj på mitt gamla kort utan skulden överfördes till det nya kortet (som jag inte heller fått någon faktura för men kommer väl i juli). Skönt att det löste sig iaf :)
 

Falcon71

Medlem
Nu har jag försökt ett varv till här för att försöka betala och även försökt med point earner kortet men dom säger bara nej - funkar ej , skall försöka med nån manager att dra kortet centralt eller nåt - helt värdelöst om kortet inte fungerar på flera stora hotellkedjor
 

Plyriz

Ny medlem
Jag kom precis hem efter en vecka i USA o hade problem på ungefär var tredje ställe på mitt o min killes point earner-kort bl a på Hilton, o fick använda amex istället.

Kontaktade supporten för mc nu när jag kom hem o de skyller på att magnetremsan måste vara dålig, men när man läser att det är fler här som haft samma problem så verkar inte det så troligt. Känns inte helt bra att man inte kan lita på kortet.
 
Toppen