Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Dr. Miles

Expert
Är det någon som ansökte 1/6 eller efter som fått 10.000 bonuspoängen efter 3 köp?
Har inte fått. Ansökte 1/6.
Kommer de in på mastercard kontot och överföra sedan ihop med de andra eller kom de som en egen post på eb-kontot?

(nope, had inte fått heller)
Eller nä.... har inte alls fått dem. Upptäckte att de poängen är en avbokad resa. :(
Har inte fått de 10k poängen hos MC. Att de inte hoppat in hos SAS känns bara normalt då detta brukar ske ungefär den 2:a i varje månad.
På SAS EuroBonus Mastercard Premium webbsida står det att 10.000 välkomstbonus poängen förs över till EuroBonus kontot 2 månader efter tredje köpet.

SAS EuroBonus Mastercard Premium skrev:
Dubbla poäng i juni, juli och augusti

Ansök nu och få 10 000 Extrapoäng i välkomstbonus när du gör tre köp inom 30 dagar* och dubbla poäng för alla köp under juni, juli och augusti.**

* Poängen hamnar på ditt EuroBonus-konto inom två månader efter det tredje köpet, förutsatt att du har kvar kortet när poängen ska överföras.
** Gäller ej kontantuttag.
https://saseurobonusmastercard.se/korten/mastercard-premium/
 

Johanna

Medlem
Jag fick ingen faktura för denna månad. Ringde och då sa dom att de har haft problem med faktureringen. Ett tips hade varit att skicka ut ett mail om det. Just nu mycket och inte full koll. Kom på av en slump att jag inte betalat någon faktura från Master Card. Nu fick jag ett OCR# så jag kunde betala ändå.
 

Mr Basic

Medlem
Jag fick ingen faktura för denna månad. Ringde och då sa dom att de har haft problem med faktureringen. Ett tips hade varit att skicka ut ett mail om det. Just nu mycket och inte full koll. Kom på av en slump att jag inte betalat någon faktura från Master Card. Nu fick jag ett OCR# så jag kunde betala ändå.

Liknande här, ingen info. Ringde då jag saknade faktura för maj, fick då förklarat att jag kommer få maj+juni på samma faktura(att betalas sista juli). Kunde ju blivit ett problem med kreditgränsen men då jag använt MC sparsamt före "Premium" funkade det.
 

Falcon71

Medlem
Hej , är det fler här som haft problem med att kortet inte fungerar ? Reser runt i USA just nu och 3ggr har det inte funkat tex på hotellet jag just nu är och skall checka ut fredag säger dom bara att kortet är declined - hotellet säger att det kan bero på att dom ej godtar pin ? - nån som har tips på hur man löser detta ?
 

Jönsson

Medlem
Kan vara flera olika orsaker. Kortet kan tex ha fått en fraud flag om du exempelvis har rest långt på kort tid eller om du råkar ha angivit fel postnummer. Det kan ha skett tidigare i någon automat/bensinpump. I så fall får kan du ringa utgivaren och informera så löser det sig. Annars kan du be hotellet göra en manuell transaktion, det brukar lösa problem av teknisk natur.
 

Falcon71

Medlem
Det konstiga är att kortet alltså funkar i övrigt , handlar hela tiden på det men alltså inte 3 gånger under resan , jag vill ju gärna ha hotellet på mastercard nu med dubbla poäng
 

Jönsson

Medlem
Du har inte förregistrerat kortet på någon specifik hotellkedja men råkat fylla i någon felaktig uppgift? Kontakta MasterCard annars, de kan säkert hjälpa dig. Det lär finnas loggar över anledningen till varför du nekas.
 

fcx

Medlem
Hej , är det fler här som haft problem med att kortet inte fungerar ? Reser runt i USA just nu och 3ggr har det inte funkat tex på hotellet jag just nu är och skall checka ut fredag säger dom bara att kortet är declined - hotellet säger att det kan bero på att dom ej godtar pin ? - nån som har tips på hur man löser detta ?

Händer mig nu på turné i USA för första gången med kortet. Nekat på två olika Hilton, men dagen efter gick det bra. Kortet nekas ibland i butiker och automater där man bara drar magnetremsan eller kontaktlöst (men det är inte konsekvent, funkar ibland och ibland inte). Det enda som funkar tillförlitligt är chip+pin.

Har kontaktat kundtjänst som bara säger att magnetremsan är utsliten. Suck.
 
Toppen