Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Med tanke på formuleringen så antar jag iallafall att det är 1000 baspoäng som först över varje månad.
De kanske har läst här på BC med så många som "klagat" om när baspoängen från Amex kommer :)
Snarare så att någon har insett att engångsbonusar inte skapar lojalitet. Varken SAS eller SEB kommer att tjäna några pengar om kortet ligger i byrålådan.

Snarare så att någon har insett att engångsbonusar inte skapar lojalitet. Varken SAS eller SEB kommer att tjäna några pengar om kortet ligger i byrålådan.
Jo, jag bara skojade lite.
Jag tycker detta koncept är mer rimligt om det nu är så att det blir 1000p per månad överfört.
Jag behöver dem inte själv och är egentligen inte för att man kan "köpa" baspoäng men håller mig ändå intresserad att se var detta tar vägen

Intressant! Jag avslutar mitt kvalificeringsår nu i maj och kommer att bli EBD igen fr o m juni. (Gör sista resan 31/5...)
Känns som att jag väntar in min nya status och omedelbart då ansöker om Premium. Och fram till dess hinner jag sätta mig in i vad som gäller för t ex Fly Premium.
Många butiker hemma tar inte Amex, vilket gör detta till det bästa komplementet till mitt Amex Elite.

Att status-poängen beskrivs som "1000 poäng för varje månad som kortet används" måste väl betyda att de "betalas ut" månadsvis?
Dvs de 12k poängen kommer inte alla att hamna i medlemsåret om du inte har perfekt tajming. Det är en sak att tänkta på om man ansöker mitt i sitt medlemsår.
(Amex-kortet ger ju 20k poäng i en klump så det är ju lite lättare att planera)
Det är ju bara första året det spelar någon roll, så länge du behåller kortet så kommer det ju konstant att rulla in 1k poäng i månaden

Det är ju bara första året det spelar någon roll, så länge du behåller kortet så kommer det ju konstant att rulla in 1k poäng i månaden

Ja fast alltid skönare med poängen på kontot ;-)
Kan ju också hända att de ändrar om intjäningen framöver och då saknar man helt plötsligt poäng man räknat med.

Ja fast alltid skönare med poängen på kontot ;-)
Kan ju också hända att de ändrar om intjäningen framöver och då saknar man helt plötsligt poäng man räknat med.
Finns ju för och nackdelar med båda. Blir ju ett incitament att ha kortet längre tid om det kommer varje månad och det borde väl ligga i deras intresse. Att skaffa 2 kort och kunna börja på 32k poäng direkt är lite fel kan Jan tycka. Blir ju samma sak över ett år nu men då kan man inte bara skaffa kortet för man är några poäng kort. Tror man inte man kommer upp i rätt summa får man ju skaffa korten tidigare nu och den tjänar ju kortbolaget på.

Hade ju varit trevligt om MC likt Amex kunde ha någon sorts inbjudnings-/värvningskampanj. Nu i början iaf.
Vet flera som har SAS Amex idag, men som är lite missnöjda med att dom inte kan använda det överallt.
Dom hade nog mer än gärna bytt till MC premium.

• Gilla
Reactions: Gus
Alla får ju väga detta enligt egna förutsättningar men som ebd med hyfsad spend amex så är alternativet bara att upgradera mc till premium

Hade ju varit trevligt om MC likt Amex kunde ha någon sorts inbjudnings-/värvningskampanj. Nu i början iaf.
Vet flera som har SAS Amex idag, men som är lite missnöjda med att dom inte kan använda det överallt.
Dom hade nog mer än gärna bytt till MC premium.
Det är ju 10k i signup, är väl en rätt bra summa kan jag tycka för detta kort.
Om inte det är morot nog så kan jag tycka att man kräver lite väl mycket i signup.
När kortet är helt nytt och ingen har det kan man ju inte ha värvningskapmanjer. Då skulle alla som byter bli klassade som värvningar och det skulle behövas dela ut sjuka mängder med poäng för de som värvar flest

Nu har dom tagit bort valet att uppdatera till premium ?! Ser det inte när ja loggar in via mobilen.

Ringde även kundtjänst som inte hade en aning om vad jag menade när jag frågade om uppdatering till premium ! :-/

Toppen