Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Att status-poängen beskrivs som "1000 poäng för varje månad som kortet används" måste väl betyda att de "betalas ut" månadsvis?
Dvs de 12k poängen kommer inte alla att hamna i medlemsåret om du inte har perfekt tajming. Det är en sak att tänkta på om man ansöker mitt i sitt medlemsår.
(Amex-kortet ger ju 20k poäng i en klump så det är ju lite lättare att planera)

Tvärtom är det enklare skulle jag säga. Använder du kortet så får du alltid 12k varje år, utom första året. Beroende på när du ansöker så får du mellan 1-12 k första året.

Tvärtom är det enklare skulle jag säga. Använder du kortet så får du alltid 12k varje år, utom första året. Beroende på när du ansöker så får du mellan 1-12 k första året.

Fast vem säger att det utbetalas månadsvis? Om det där är viktigt skulle jag försöka få det ordentligt utrett först.

Jag fastnade lite på lydelsen i denna mening: "Dessa poäng kan höja din EuroBonus-nivå men kan inte användas till att köpa bonusresor eller andra produkter i EuroBonus-programmet."

Betyder det att stapeln med baspoäng till nästa nivå ökar men inga poäng tillförs på kontot?

Fast vem säger att det utbetalas månadsvis? Om det där är viktigt skulle jag försöka få det ordentligt utrett först.

Nä, det är ett antagande de flesta gör. Men även om de droppar in, låt oss säga efter 12 månader efter ansökan, så är det bara första året som påverkas. Efterföljande år kommer det in 12k någon gång under kvalificeringsperioden.

Jag fastnade lite på lydelsen i denna mening: "Dessa poäng kan höja din EuroBonus-nivå men kan inte användas till att köpa bonusresor eller andra produkter i EuroBonus-programmet."

Betyder det att stapeln med baspoäng till nästa nivå ökar men inga poäng tillförs på kontot?

Precis, enbart baspoäng men inga extrapoäng. Samma princip som Amex.

Med tanke på formuleringen så antar jag iallafall att det är 1000 baspoäng som först över varje månad.
De kanske har läst här på BC med så många som "klagat" om när baspoängen från Amex kommer :)

Toppen