palmen
Moderator
Ja det återstår att se vad som gäller för Fly Premium, jag väljer dock att ligga lågt med förhoppningarna för att inte bli besviken.Jovisst, det kan jag på ett sätt förstå, men det beror också lite på vad man har för avsikt med sin voucher. Jag är inte i en situation just nu där det finns utrymme för "galenresor" där själva reseupplevelsen i t ex First är målet. Med en ganska stor familj med relativt små barn fortfarande så är det främst gemensamma resor med få byten, helst direkt, som gäller. Att då kunna få rabatt, som kanske (hoppas jag) gäller för alla i samma bokning är värdefullt. Nu har vi ju inte så mycket information om Fly Premium ännu men jag ser fram emot detta.
Vi får inte glömma bort de 12 000 baspoängen som man inte får med AmEx Premium.
Men, jag kan tänka mig att behålla mitt AmEx då en kombination av dessa båda kort känns som en ganska bra deal. Som EBD kostar det ju bara 1750 för båda.![]()
Det kan mycket väl vara så att detta kort blir mycket bättre för familjer än ett Amex Premium framöver.
Jag är sjukt sugen på att få mer info om detta kortet och vilka fördelar det kommer att ha