Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Jovisst, det kan jag på ett sätt förstå, men det beror också lite på vad man har för avsikt med sin voucher. Jag är inte i en situation just nu där det finns utrymme för "galenresor" där själva reseupplevelsen i t ex First är målet. Med en ganska stor familj med relativt små barn fortfarande så är det främst gemensamma resor med få byten, helst direkt, som gäller. Att då kunna få rabatt, som kanske (hoppas jag) gäller för alla i samma bokning är värdefullt. Nu har vi ju inte så mycket information om Fly Premium ännu men jag ser fram emot detta.

Vi får inte glömma bort de 12 000 baspoängen som man inte får med AmEx Premium.

Men, jag kan tänka mig att behålla mitt AmEx då en kombination av dessa båda kort känns som en ganska bra deal. Som EBD kostar det ju bara 1750 för båda. :)
Ja det återstår att se vad som gäller för Fly Premium, jag väljer dock att ligga lågt med förhoppningarna för att inte bli besviken.
Det kan mycket väl vara så att detta kort blir mycket bättre för familjer än ett Amex Premium framöver.
Jag är sjukt sugen på att få mer info om detta kortet och vilka fördelar det kommer att ha

Ja det återstår att se vad som gäller för Fly Premium, jag väljer dock att ligga lågt med förhoppningarna för att inte bli besviken.
Det kan mycket väl vara så att detta kort blir mycket bättre för familjer än ett Amex Premium framöver.
Jag är sjukt sugen på att få mer info om detta kortet och vilka fördelar det kommer att ha
Samma här, tror det kommer mer info på måndag...
måste ju finnas någon gräns på den där Fly Premium dealen, kanske xxxx sek i spend, alternativt 1 "voucher" per år eller liknande...
men bäst värde måste väl ändå vara 2-4-1 med *A om man vill maxa upplevelse med First

Samma här, tror det kommer mer info på måndag...
måste ju finnas någon gräns på den där Fly Premium dealen, kanske xxxx sek i spend, alternativt 1 "voucher" per år eller liknande...
men bäst värde måste väl ändå vara 2-4-1 med *A om man vill maxa upplevelse med First
Ja för att maxa värdet med First så kommer Amex vara överlägset. Men som vissa påpekat så är inte det målet för många som reser med familj eller kanske inte har den spend som krävs eller poängen

Eftersom sambon aldrig kommer gå med på att använda ett kort som inte funkar överallt är amex uteslutet. Detta skulle definitivt vara intressant! Beroende på hur uppgraderingar fungerar.

Beroende på hur Fly Premium funkar kommer jag antagligen att skaffa Premiumkortet och säga upp mitt Amex Premium då 150k i spend inte är självklart just nu. Fördelat på bägge korten absolut, men inte enbart på Amex.

Dock så känns det ju tråkigt att rabatten enbart gäller för bokningsklasser ovanför GO. Hade sett att det iaf var 40-50% oavsett bokningsklass. Just nu känns det därför som många påpekar att Amex Premium är mer värt med sin 2-4-1....

Dock så känns det ju tråkigt att rabatten enbart gäller för bokningsklasser ovanför GO. Hade sett att det iaf var 40-50% oavsett bokningsklass. Just nu känns det därför som många påpekar att Amex Premium är mer värt med sin 2-4-1....
I go är ju ofta skatter och avgifter så hög del av kostnaden ändå, så det är tveksamt hur mycket värdet på en sådan rabatt verkligen skulle vara.

Värre då med tillgängligheten i de högre klasserna.

I go är ju ofta skatter och avgifter så hög del av kostnaden ändå, så det är tveksamt hur mycket värdet på en sådan rabatt verkligen skulle vara.

Värre då med tillgängligheten i de högre klasserna.
Skatter och avgifter med sas är bara några hundra, och som jag tolkar det så är det bara sas man kan flyga och betala för Economy men flyga högre klass.

Du ska nog Kate se det som att man får 40-50% rabatt utan att man istället får gratis uppgradering. Många åker ju med familjen och har bara poäng för ekonomi, då blir ju detta ett väldigt bra värde om de kan få plus eller business gratis bara för att de har ett mastercard.

Att status-poängen beskrivs som "1000 poäng för varje månad som kortet används" måste väl betyda att de "betalas ut" månadsvis?
Dvs de 12k poängen kommer inte alla att hamna i medlemsåret om du inte har perfekt tajming. Det är en sak att tänkta på om man ansöker mitt i sitt medlemsår.
(Amex-kortet ger ju 20k poäng i en klump så det är ju lite lättare att planera)

Toppen