Senaste nytt

SAS EuroBonus Pandion - Vad krävs och vilka är förmånerna?

Christian, ja man bekräftade de bilder som varit i pressen. Detta är väldigt likt den nya inredningen i grått, nya Recarostolar. Förvandligen börjar i sommar. Vidare så skall cirka 10 plan ha fått WiFi ombord (leverantör Panasonic) till mitten av sommaren.

Homer, igen... T5.. Inrikes/utrikes-trafiken kommer att slås samman. Räkna med att du slipper transpirera medelst din löpning mellan T4-T5 om cirka ett år.

Homer, igen... T5.. Inrikes/utrikes-trafiken kommer att slås samman. Räkna med att du slipper transpirera medelst din löpning mellan T4-T5 om cirka ett år.

njae, jag vet, men vad jag funderade på är om det blir en ny (jätte)lounge på T5 vid sammanslagningen.
För om det är trångt nu, så är det bara en mild bris jämfört med den storm som kommer
att uppstå om alla som åker inrikes-inrikes också ska använda den loungen.

Vicce, det var församligens förslag. Höger sida bytes mot vänster sida för att få mer plats helt enkelt. Man efterfrågade även fler ostörda delar typ telefonkiosk för arbetsro.

Tack för rapporten. Intressant. Kan ju förstå att en del frekventa resenärer undrar gällande satsningen mor främst ekonomi/lågfrekventa resenärer..Får hoppas det är lite på G då framöver..

Tack för feedback, Traveller, det upskattas.

En intressant siffra som dök upp var att man spenderar 8 MILJARDER på bränsle varje år, 30 procent av alla kostnader går till soppa sa Rickard.
Hoppas ekonomerna på SAS förstår att det är precis som moms något som betalas av kunder och det är knappast en riktig kostnad i sig. Det blir en kostnad till flygbolaget den dag de avskaffar bränsletilläget. När idag på en TATL biljett läggs en YQ på nästan $500 så fattar jag inte på vilket sätt är bränsle en SK kostnad. Samma gäller flygplatsavgifterna.

Last edited:
Låter väldigt omständligt att byta plats på loungerna. Inte lättare om man bara kunde slå in en vägg (dvs den som vetter mot Business Loungen) i Scandinavian Loungen, dvs i den sektionen med fönster mot avgångshallen. Går väl att flytta den väggen in några meter, så har man ett 20-tal till sittplatser

Hoppas ekonomerna på SAS förstår att det är precis som moms något som betalas av kunder och det är knappast en riktig kostnad i sig. Det blir en kostnad till flygbolaget den dag de avskaffar bränsletilläget. När idag på en TATL biljett läggs en YQ på nästan $500 så fattar jag inte på vilket sätt är bränsle en SK kostnad. Samma gäller flygplatsavgifterna.

Fast nu är moms verkligen inte jämförbart med bränsletillägg. Bränsle är en kostnad för bolaget oavsett hur mycket de tar i bränsletillägg. Vad varje person själv anser att "riktig kostnad i sig" ska betyda kan variera, men redovisningsmässigt råder inga som helst konstigheter, därav är Rikard Gs påstående korrekt (förutsatt att siffrorna stämmer, såklart). Är personalkostnader ingen riktig kostnad eftersom de "täcks" av ordinarie biljettpris, eller räknas det inte eftersom det inte särredovisas i totalpriset som ett separat "personaltillägg"?

Toppen