Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard

Hmm..

Fick mitt kort om jag inte minns fel i Februari 2015. Fick insättning nu 1 April 3,000 poäng respektive 4,000 poäng. Reward 3,000 poäng fick jag 1 Mars.

Jag fick alltså poäng för mina köp i Februari och Mars insatta 1 April. Blir det så i Maj också nu eller vad tror ni? Att jag får poäng för Mars och April insatta 1 Maj?
Är du säker? Någon gång i maj borde du få poäng insatta för din faktura betald i april som är för de köp du gjort i mars.

Helt fel av mig. Fick kortet i slutet på Januari.:oops:

Reward 3,000 poäng fick jag 1 Februari

Det jag handlade för på kortet under Februari och Mars (7,000 poäng) fick jag 1 Mars in på mitt konto.

Får jag då poäng för April och Maj insatta 1 Juni?

Nej du får poäng för varje betald faktura om det inte understiger 500 EB poäng.

Exempel handlar du för 6000:- i april så får du den fakturan i maj och 1 juni (står registrerad 1 juni men i praktiken kan du se poängen någon gång i mitten av juni) får du 500 poäng på ditt EB konto och 100 poäng överförs till nästa månad.

Så det låter underligt att du fått poäng för dina inköp i mars redan 1 mars, de kan ju omöjligt veta vad du spenderar under månaden

Hängde här på BSC i Onsdag men internet var inte med mig riktigt.

Vi ska se här nu, har vart inne på kontot (SAS) och tittat.

Reward 1 Februari 2,000 poäng
Poäng 1 Mars 7,000 poäng (SAS Mastercard Eurobonus)

Mitt kort fick jag i mitten på Januari vill tilläggas.

Fick alltså poäng för det jag handlade i Januari och Februari på kontot 1 Mars (SAS poäng). Har inte fått in några poäng nu i April för Mars. Kanske kommer Mars och April 1 Maj?

Jag bor och är folkbord i Norge, har förfall 20:e varje månad.

Hängde här på BSC i Onsdag men internet var inte med mig riktigt.

Vi ska se här nu, har vart inne på kontot (SAS) och tittat.

Reward 1 Februari 2,000 poäng
Poäng 1 Mars 7,000 poäng (SAS Mastercard Eurobonus)

Mitt kort fick jag i mitten på Januari vill tilläggas.

Fick alltså poäng för det jag handlade i Januari och Februari på kontot 1 Mars (SAS poäng). Har inte fått in några poäng nu i April för Mars. Kanske kommer Mars och April 1 Maj?

Jag bor och är folkbord i Norge, har förfall 20:e varje månad.
Poängen förs över i block om jämna 500, så om du handlat mindre än det (motsvarande poäng) så kommer de först nästa månad. Eller så är det något annat galet, jag har inte fått för mitt Diners denna månaden.

Vet inte hur jag ska förklara en sak via text men ska försöka:)

Har 40k i kredit. Om jag då under en månad gör en total insättning på kanske 57k i olika omgångar, betalar jag fortfarande minsta belopp för min kredit på 40k eller är det kredit på 57k som gäller då?

Ska nämligen föra in 32k för en resa som ska betalas denna månad. Ska sedan senare i Maj in med 25k då vi ska köpa inredning till lägenheten. Har sparat dessa pengar och tänkte sätta in dessa på kortet för att få poäng.

Om du sätter in 57k så kommer ditt disponibla belopp vara 97k.
De pengar över 40k kommer först användas och sedan kommer du gå över till
krediten. Vet inte om detta besvarar din fråga...

Det du handlar månad ett ska betalas månad två för att undvika att behöva betala ränta. Om du betalar innan förfallodagen kan du räkna av detta mot vad som behöver betalas på förfallodagen. Har du betalt in mer månad två än vad du handlade för månad ett så behöver du inte betala in något den månaden.
Krediträntan är svindyr, så undvik den i möjligaste mån.

Har ett par frågor gällande Eurobonus kreditkort, så de får hamna här.
Är det OK att ha både Mastercard och AMEX och samla poäng med båda dessa?

Sen en förvisso halvt oetisk fråga, men ändå.. Om det är OK att ha både Mastercard och AMEX för att samla poäng, finns det då någon regel som säger att man inte får använda det ena kortet för att betala fakturan för det andra kortet via Betalo eller liknande?
Med andra ord; Säg att jag utnyttjat 20000 kr på Mastercard och väljer att betala den fakturan via Betalo med mitt AMEX. Nästa månad betalar jag AMEX faktura med Mastercard. På så sätt rullar jag vidare 20000 kr och samlar extrapoäng (jag antar att betalningen via Betalo räknas som en Spend på kortet?) utan att betala ränta och utan att faktiskt handla med korten. Kostnaden blir endast avgiften till Betalo.

Toppen