Vad ska du med ännu mer poäng till?![]()
Jag föreslår att du lägger några timmars läsande på bc, särskilt reserapporter, så kommer du att finna inspiration på resor. Ta med sambon på en longhaul i First Class eller BusinessClass i rätt stol och flygbolag så har du investerat gott och fått använda poängkontot. Kolla lyckade bonusresor-tråden så ser du exempel på resor.
Ska jämföra lite och se vad som är bäst så att jag får mysa på loungen och ta fast track med flickvännen när vi kommer till Oslo allt som oftast på Söndag eftermiddag/kväll och då är säkerhetskontrollen kaos, sån väntetid.
Bara för att förtydliga. Du får alltså inte tillgång till lounge/fast track med hjälp av kreditkorten, de ger endast extrapoäng (förutom Amex Platinum). Det du behöver bli är EBG, och det verkar du ju resa ihop utan problem![]()
Njae, om du är EBG så har du alltid tillgång till fasttrack och lounge. Det är igna problem att ta med en person till genom fast track och till lounge om ni reser tillsammans (jag har i alla fall aldrig blivit nekad när jag följt med eller tagit med någon).Oavsett om jag får ihop poäng detta år eller inte så vill jag åt lounge/fast track för min sambo och mig. Avskyr köerna på Gardemoen som tidigare sagt
Som jag har förstått det efter denna kväll så ska jag skaffa Amex Platinum, då får jag tillgång till lounge/fast track för sambon och mig oavsett om jag tappar nivå detta år eller inte?! Vad är förresten intäkten per år, brutto för att få Amex Platinum? Har läst villkoren men får ingen matnyttig information.
Har ju fast track med EBS också, även om det är tidsbegränsat? så har jag aldrig haft problem utanför dessa tider.
Jag har nyligen upptäckt att kreditgränsen inte alltid är 'hård' utan att man kan handla över gränsen, även på on-line-terminaler, och som tack får man en övertrasseringsavgift på 95 spänn på fakturan. Tidigare har köpet blivit nekat när jag gått över gränsen (och jag har fått ta nästa kort i leken) men senast gick det att handla vidare utan antydan. När jag klagade hos kundservice så tog de till sist bort avgiften och rådde mig att höja kreditgränsen, och sa samtidigt att det fanns "en liten marginal". Den marginalen är ju inte till någon glädje för kunden i.a.f, eller också menade de att det var de 95 kronorna som var deras marginal...Det brukar vara så att du har köpgränsen i kredit. När du förbrukat den, kan du inte handla förens du betalat en faktura eller gjort en extra inbetalning.