Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard

Har gått på en nitlott och därför betalat in 40k på kortet och klippt det med sax då jag trodde att det man handlade på kortet blev baspoäng, alltså att du kunde klättra i nivå. Det kan man inte göra. Utan det du handlar för blir poäng som du sedan kan använda till resor och köp. Blir till att läsa det finstilta nästa gång:p

Det är väldigt få program som ger baspoäng för kreditkortsinköp. SJ Prio är det enda jag kommer på just nu.

SJ prio? Synd att jag då bor i Norge på heltid sedan tre år tillbaka och kanske reser med SJ 1 gång om året :)

Jag har ingen direkt användning för "låtsaspoäng" utan mer att klättra i nivå och få nyttja loungen oavsett om jag är bas eller diamond. Bara att köra SAS plus i fortsättningen så får jag tillgång til lounge på OSL och ARN där jag nyttjar den mest.

Jag har ingen direkt användning för "låtsaspoäng" utan mer att klättra i nivå och få nyttja loungen oavsett om jag är bas eller diamond. Bara att köra SAS plus i fortsättningen så får jag tillgång til lounge på OSL och ARN där jag nyttjar den mest.

Tja, jeg har snart en "gratis" tur/retur Oslo-New York i business class kun på bruk av SAS Eurobonus mastercard + diverse promotions, så det er jo ikke helt dumt å tjene inn en gratis flytur på handel av mat og klær :)

Nope, de är inte spärrade. Tror du tänker på kostnadsfria betalningar via Coops MedMera-kort, där är det spärrande.
För övriga, fullprisbetalande (2.5% av beloppet i avgift) kreditkort går det utmärkt att betala andra kreditkortsräkningar. Men varför skulle man vilja göra det? Finns billigare sätt att fixa poäng på...
Jo nog är de väl spärrade. Jag kan inte betala exempelvis räntor till SEB och inte Coopräkningen med Amex på Betalo. Betalo skriver att det inte är möjligt att betala till dessa PG/BG.

Jo nog är de väl spärrade. Jag kan inte betala exempelvis räntor till SEB och inte Coopräkningen med Amex på Betalo. Betalo skriver att det inte är möjligt att betala till dessa PG/BG.
Aha, då är det ändrat. Från början gick det bra. I alla händelser är det fler PG/BG som är spärrade för Coops kort än för övriga, betalningar till Skatteverket är ett sådant exempel (om det nu inte också är ändrat). :)

Kan det tänkas att betala in på SKV med Coop Black, måste vara blind. Sätter in i förväg för nästa års skatteskuld, funkar det?

Toppen