Senaste nytt

SAS Eurobonus mastercard, nya villkor från 15 november

Precis jag tolkar det som att de (SEB Kort) kan bestämma sig för att sänka din kreditgräns men då inte under en nivå som du har utnyttjad. Dvs. om @M.K bara köper ett paket tuggummi för 10kr varje månad så kan de i princip nolla hans kredit. Men det är ju väldigt otydligt.

Om det hade stått ”utnyttjar” och inte ”utnyttjat” så hade jag också tolkat det så.

Kanske göra ett tuggummi köp och 10k till Lunar dagen efter brytdatum då så är lite kredit utnyttjad konstant utan risk för kreditbetyget.

@Ricci samma här, har 50k i Plat+ och 35k i SAS MC denna månad. Jag använder MC eller Curve på 2x ställen med Points+ samt där de inte tar Amex. Jag gillar att ha lite direktintjäning med EB för konstant högsta nivå med Fly Premium.

Någon som fått e-fakturan till sin bank än? Det har alltid tagit några dagar från att den synts i appen till e-fakturan kommit för mig. Inte spelat så stor roll förut men nu när man har tio dagar på sig att betala känns det lite tight om det fortfarande ska ta några dagar för den att dyka upp.

Jag pröjsade genom att öppna fakturan i appen.
Får lön 20:e och betalar alla räkningar 20:e.
Ida inte hålla på med förfallodagar och inväntan av räkningar om jag kan slippa sådant.

...

Anledningen till att jag tror det handlar om att de (SEB kort) kan sänka är för varför skulle man annars "informeras minst två månader i förväg"?
Blir ju svårt för SEB att meddela mig om att jag vill sänka min kreditgräns 2 månader före jag meddelar dom tänker jag men med tanke på otydligheten i texten kan det ju vara syftningsfel att de menar att jag måste meddela dom..
OK, men det finns alltså även specifika belopp nämnda i T&C för inaktiv kund och det är väldigt noggrant utskrivet. Där står inget om "belopp som redan utnyttjas" samt att det räcker att göra ett köp inom 12, 24 resp 36 månader för att inte riskera nedgradering eller uppsägning pga inaktivitet enligt T&C.

Jag har inte sett den andra texten, men då verkar det som att det finns andra fall reglerade på något annat sätt där de sänker beloppen till någon annan nivå av någon annan anledning.

Jag har inte sett den andra texten, men då verkar det som att det finns andra fall reglerade på något annat sätt där de sänker beloppen till någon annan nivå av någon annan anledning.
Stod i mailet som skickades ut från avsändare [email protected]
IMG_2253.jpeg

Jag pröjsade genom att öppna fakturan i appen.
Får lön 20:e och betalar alla räkningar 20:e.
Ida inte hålla på med förfallodagar och inväntan av räkningar om jag kan slippa sådant.

Jo jag vet att jag kan göra det "manuellt", mest att intresserad av att slippa göra det dock :)

Toppen