Senaste nytt

SAS EuroBonus Mastercard dubbla poäng från 24 till 26 februari 2023

ekf

Medlem
När gäller Coop vore det ju konstigt om man inte får poäng vid användande av sitt presentkort. Man får väl inte automatiskt 1 Coop-poäng/krona när man köper presentkortet? Isf vore det ju logiskt. 1p/krona vid antingen betalning i butik ELLER 1p/krona vid faktiskt inköp av varor.
Sist jag krånglade med Coop-presentkort så fick man inga Coop-poäng vid presentkortsköpet men naturligtvis poäng som vanligt vid användandet av presentkortet. Kreditkortet som jag betalade presentkortet med gav självklart poäng vid köpet av presentkortet och inget sedan (fullt naturligt).
 

Sir Lemon

Medlem
Sist jag krånglade med Coop-presentkort så fick man inga Coop-poäng vid presentkortsköpet men naturligtvis poäng som vanligt vid användandet av presentkortet. Kreditkortet som jag betalade presentkortet med gav självklart poäng vid köpet av presentkortet och inget sedan (fullt naturligt).
Exakt så jag menar att det funkar också! :)
 

djmanosv

Medlem
1677673987055.png


Någon som förstår/gissar vad är dessa siffror (15 13 14) brevid transaktionens beskrivning ?
 

Attachments

  • 1677673869237.png
    1677673869237.png
    11,8 KB · Visningar: 77
Några onlineköp jag gjorde verkar bara gett normal poäng (ej dubbla). Hur ska man nå ut till SEB om att man gjorde köpen under kampanjhelgen, via email?
 
För att förvirra mer, så spelar det faktum att det "bara" listas som reserverat inte någon roll i sig. Majoriteten av mina transaktioner låg också som reserverade (och en del gör det fortfarande), men när de har ramlat in under måndag och tisdag hittills så har de gått in och gjort poäng.

Det handlar om hur handlaren gör capture på dem. Om det faktiskt blir en ny transaktion så får man inget, om det blir en capture på existerande transaktion så får man poäng för då behåller den originaldatum. Tyvärr finns det mig veterligen inget sätt att veta hur det kommer bli förrän i efterhand - därav varningen de brukar lägga ut när man signar upp om främst online-transaktioner under helgen.

Kanske dags att skapa en tråd här med "svartlistade leverantörer för dubbel-poäng-helg" :)
Kan bidra med Filippa K och NK :D
 
Gjorde ett hyfsat stort köp på lördagseftermiddag men ser nu att transaktionen registrerats på kortet först igår vilket betyder att jag missat dubbla poäng.
Antar att det gäller bara att kontakta kundtjänst med kvitto på transaktionen och be dem att manuellt justera detta?
Skrev till SEB via appen och de gav svar inom 1h att de skulle lägga till poängen för mina köp som gjordes under helgen men datum ändrades till 27/2. Behövde inte visa kvitto heller, så antar att de kunde se i deras databas.
 
Toppen