Senaste nytt

SAS EuroBonus Mastercard dubbla poäng från 24 till 26 februari 2023

squeezen

Medlem
Bokningen borta när jag kollar min sida. Borde ha gjort en ny bokning igår och kasserat in de 500 statuspoängen ändå.
Jag lyckades inte heller betala (några månader sedan dock), då var problemet att jag valt säten. Haha. Hon bad mig testa utan valda säten och sedan göra det i efterhand. Japp då gick köpet igenom. Lät som välkänt fel i SaS sida men borde varit löst nu antar jag…
 

OlaBola

Medlem
Gjorde som många andra här och köpte på mig lite presentkort här och där.
Presentkort är ju sämre än att bara ha pengar, då de går ut, bolaget riskerar att kursa, samt att du ”tvingas” att handla just där du köpt presentkort, men givet det fantastiska tillfället att tjäna in poäng+statuspoäng tyckte jag ändå det var värt det.
Dock upptäckte jag att vissa presentkort är ännu snäppet sämre än vad jag skrev ovan, t.ex.:
* ett presentkort på Spotify för 660kr på Zupergift ger 6 månaders premium (normalpris 654kr), så där gör de knappa 1% påslag
* vid användande av presentkort på Coop tjänar man inga Coop-poäng. Tänkte att jag i stället skulle få poäng vid köp av presentkortet, men så blev det inte, så där blir man ju också av med minst 1% värde.

Lite surt, men gissar att detta är ganska vanligt.
Har ni några andra exempel på presentkort att undvika?
 

Dawes

Medlem
* vid användande av presentkort på Coop tjänar man inga Coop-poäng. Tänkte att jag i stället skulle få poäng vid köp av presentkortet, men så blev det inte, så där blir man ju också av med minst 1% värde.

Det där stämmer inte alls, du får poäng på coop oavsett om du kör fysiska eller digitala presentkort, när du betalar med dem drar du ditt medlemskort som vanligt.
Det stämmer dock att du inte får poäng vid köp av presentkort.
 
Det där stämmer inte alls, du får poäng på coop oavsett om du kör fysiska eller digitala presentkort, när du betalar med dem drar du ditt medlemskort som vanligt.
Det stämmer dock att du inte får poäng vid köp av presentkort.

Oki det låter nytt? Tidigare har man inte fått poäng på med varken presentkort eller pant, då dom enbart räknar ner summan, eller?

Exempel.
Jag har varor för 100kr och ett pantkvitto på 50kr. Jag betalar då 50kr och får enbart poäng på spenden 50kr.

Vill man verkligen ha poäng för panten få man därför lösa in panten i cash, för att sedan handla för den. Fråga mig inte hur jag vet detta ;)

Menar du att det fungerar annorlunda när man handlar med presentkort?
 

Nimbus

Medlem
Jag köpte 2*5000 kr i presentkort på Coop förra poänghelgen och fått poäng på varje krona. Bara be kassan scanna körkortet eller trycka in sitt personnummer i snabbkassan.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 

OlaBola

Medlem
Det där stämmer inte alls, du får poäng på coop oavsett om du kör fysiska eller digitala presentkort, när du betalar med dem drar du ditt medlemskort som vanligt.
Det stämmer dock att du inte får poäng vid köp av presentkort.
Så här står det bland deras vanliga frågor. Jag tycker det är ganska tydligt. Eller menar du att det inte gäller längre?
 

Attachments

  • 61569DB0-C316-4712-B375-D60BD45FB977.jpeg
    61569DB0-C316-4712-B375-D60BD45FB977.jpeg
    80,3 KB · Visningar: 112

imartin

Medlem
Efter mitt kort har varit blockerat i ungefär 2 dygn (för alla former av transaktioner) så fungar det igen sedan nu på morgonen – exakt 92 timmar sedan jag började flytta transaktioner med GBIT.

Så det verkar som om det finns maxgränser för antal korttransaktioner, och de ser ut ungefär så: 50 transaktioner per 24 timmar, 100 transaktioner per 92 timmar.

Notera att de sista 2 transaktioner jag gjorde och som fungerade, var för öl på en krog på lördag eftermiddag. Sedan var kortet helt blockerat sedan i lördags kväll. Så det var tydligen inte en GBIT transaktion som gjorde att jag slog i taket.
 

stopover

Medlem
Gjorde ett hyfsat stort köp på lördagseftermiddag men ser nu att transaktionen registrerats på kortet först igår vilket betyder att jag missat dubbla poäng.
Antar att det gäller bara att kontakta kundtjänst med kvitto på transaktionen och be dem att manuellt justera detta?
 
Toppen