Senaste nytt

SAS EuroBonus Mastercard dubbla poäng från 24 till 26 februari 2023

OlaBola

Medlem
Nu har jag kollat i mina historieböcker från när jag senast använde ett digitalt coop presentkort (september 22). Det syns poäng grundande belopp i scan and pay appen och i poäng historiken (coop appen) för månaden har jag fått poäng för köpet.
Sedan dess har jag noll koll eftersom jag inte vill använda mobilen att skanna med.

Edit: med digitalt presentkort menas coops egna digitala presentkort som kan användas som betalning i scan & pay.
Ok, det låter ju lovande.
Gissar att den som skrivit Frågor & Svar skrivit fel och menat att man inte får poäng när man köper själva presentkortet.
 

MLG55

Medlem
Efter mitt kort har varit blockerat i ungefär 2 dygn (för alla former av transaktioner) så fungar det igen sedan nu på morgonen – exakt 92 timmar sedan jag började flytta transaktioner med GBIT.

Så det verkar som om det finns maxgränser för antal korttransaktioner, och de ser ut ungefär så: 50 transaktioner per 24 timmar, 100 transaktioner per 92 timmar.

Notera att de sista 2 transaktioner jag gjorde och som fungerade, var för öl på en krog på lördag eftermiddag. Sedan var kortet helt blockerat sedan i lördags kväll. Så det var tydligen inte en GBIT transaktion som gjorde att jag slog i taket.
Det är bara att ringa SEB spärrservice så låser de upp kortet igen, öppet 24/7. Jag låste upp kortet 3 gånger under helgen efter att kortet låstes :D
 

Sir Lemon

Medlem
När gäller Coop vore det ju konstigt om man inte får poäng vid användande av sitt presentkort. Man får väl inte automatiskt 1 Coop-poäng/krona när man köper presentkortet? Isf vore det ju logiskt. 1p/krona vid antingen betalning i butik ELLER 1p/krona vid faktiskt inköp av varor.
 

M.K

Medlem
Vill man verkligen ha poäng för panten få man därför lösa in panten i cash, för att sedan handla för den. Fråga mig inte hur jag vet detta ;)

Jag pantar naturligtvis enbart under ett vältajmat besök hos Willys. :cool:

Poäng får givetvis med presentkort, onödig diskussion, gäller överallt. Jag brukar alltid maxa ut kortet med presentkortsköp under x2 helger. Aldrig några problem med poängintjäning efter vare sig det gäller hotell eller Coop.
 

JockeS

Medlem
Gjorde en chansning i helgen och köpte USD hos Loomis.
Alla andra köp vi gjorde under helgen har registreras i EB-appen förutom just det köpet.

Är inte valutaköp hos Loomis grundade för EB?
 

mha321

Medlem
Råkat ut för samma - handlat på fredag-lördag, bokfört på må,ti. Bokade upp hela sommarsemestern via hotels.com Det jag bokade och betalade fredag förmiddag bokfördes också samma dag. Det jag bokade fredag eftermiddag bokfördes på måndag. Köte även flygbiljetter i fredags. Fortfarande inte bokförda. Betalade i torsdags en auktionsvara över disk på Bukowskis, bokfört måndag. Nästan allt jag köpte under fre-sö reserverades bara. Det blev inte mycket av de dubbla poängen.
För att förvirra mer, så spelar det faktum att det "bara" listas som reserverat inte någon roll i sig. Majoriteten av mina transaktioner låg också som reserverade (och en del gör det fortfarande), men när de har ramlat in under måndag och tisdag hittills så har de gått in och gjort poäng.

Det handlar om hur handlaren gör capture på dem. Om det faktiskt blir en ny transaktion så får man inget, om det blir en capture på existerande transaktion så får man poäng för då behåller den originaldatum. Tyvärr finns det mig veterligen inget sätt att veta hur det kommer bli förrän i efterhand - därav varningen de brukar lägga ut när man signar upp om främst online-transaktioner under helgen.

Kanske dags att skapa en tråd här med "svartlistade leverantörer för dubbel-poäng-helg" :)
 
Toppen