Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

SDL

Medlem
En fråga till er kunniga här på forumet: Jag är för närvarande diamant och har brytpunkt vid årskiftet. Detta år kommer jag inte (om jag inte skaffar Amex Elite) ha tjänat in tillräckligt med poäng för att nå Guld. Måste jag ha tjänat in 45 000 poäng detta år (för att nå lifetime gold) även fast jag per automatik blir Guld nästa år?
 

zippan

Medlem
En fråga till er kunniga här på forumet: Jag är för närvarande diamant och har brytpunkt vid årskiftet. Detta år kommer jag inte (om jag inte skaffar Amex Elite) ha tjänat in tillräckligt med poäng för att nå Guld. Måste jag ha tjänat in 45 000 poäng detta år (för att nå lifetime gold) även fast jag per automatik blir Guld nästa år?
Ja, soft landing räknas inte in.
 

henke12

Medlem
Är det någon som har hört nåt snack om LTD(Lifetime Diamond) på senaste?
Senaste jag läste var Mars 2021 - och då var det inte prioriterat.

Står i valet och kvalet om jag ska nöja mig med LTG eller trumma vidare med EBD trots minskat resande (har 8 år som EBD..) för att hoppas på LTD.
 
Är det någon som har hört nåt snack om LTD(Lifetime Diamond) på senaste?
Senaste jag läste var Mars 2021 - och då var det inte prioriterat.

Står i valet och kvalet om jag ska nöja mig med LTG eller trumma vidare med EBD trots minskat resande (har 8 år som EBD..) för att hoppas på LTD.
Är i samma läge, har varit EBD sedan start men detta år blir det kämpigt. Men extrapoängskampanjen gav mig hopp…
 

Tomas E

Medlem
Är det någon som har hört nåt snack om LTD(Lifetime Diamond) på senaste?
Senaste jag läste var Mars 2021 - och då var det inte prioriterat.

Har SAS själva någonsin pratat om att införa Lifetime Diamond? Varför skulle dom gå den vägen när de har konstanta ekonomiska problem? Att ha fortsatt incitament för LTG att årligen tjäna in en EBD-nivå borde väl väga tyngre, dvs att den högsta officiella nivån kräver kontinuerligt flygande?
 
  • Gilla
Reactions: hco

henke12

Medlem
Har SAS själva någonsin pratat om att införa Lifetime Diamond? Varför skulle dom gå den vägen när de har konstanta ekonomiska problem? Att ha fortsatt incitament för LTG att årligen tjäna in en EBD-nivå borde väl väga tyngre, dvs att den högsta officiella nivån kräver kontinuerligt flygande?
Njae, inte mer än i intervjun jag länkade.
Nä, det är tveksamt. Håller med - men tänker att både Nordic Choice och Hilton har Lifetimevarianter på sina (högst) medlemskap.
10 år som EBD är ändå rätt bra jobbat av de som lyckas med det!
 

mha321

Medlem
Njae, inte mer än i intervjun jag länkade.
Nä, det är tveksamt. Håller med - men tänker att både Nordic Choice och Hilton har Lifetimevarianter på sina (högst) medlemskap.
10 år som EBD är ändå rätt bra jobbat av de som lyckas med det!
Det är väl få flyg program som har lifetime top tier. Men orimligt är det inte även om gränsen nog borde ligga betydligt högre än 10 år Diamond då kan man tänka. United tex kräver 4 miljoner miles för gs, vilket väl motsvarar runt 40 år med diamond. 3 miljoner för peremler 1k vilket väl är det som egentligen ska jämföras med Diamond. Så kraven kanske snarare skulle ligga på "drar du in dubbel diamond 10 år I rad" eller något sådant för att räkna hem på den nivån. Lägger man kraven lägre än så tror jag precis som föregående talare att det nog är värt mer för sas att få oss lifetime gold medlemmar att resa in ett diamond varje år.

Men visst vore det trevligt :)
 
Toppen