Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Martin_S

Medlem
Ett av mina år står som ej kvalificerande trots att jag uppnått kraven.

SK IT som har en tillfällig svacka eller behöver jag oroa mig?
 

Attachments

  • ltg2.png
    ltg2.png
    41,5 KB · Visningar: 327
  • ltg.png
    ltg.png
    10,1 KB · Visningar: 329
  • ltg3.png
    ltg3.png
    15,1 KB · Visningar: 316

Canadien

Medlem
Yey, har nu fått Lifetime Gold!

Med stor hjälp från detta forum kan jag dricka fri sprit innan Star Alliance-flygningar resten av mitt liv, - stort tack! :)
Står inget om Star Alliance gold i SAS text om EB gold 4 life, så de kan ju när de vill plocka bort denna förmån för Gold och bara ha den kvar för Diamond. Tror detta är mycket sannolikt inom ett par år. EBG kommer då bara ge förmåner på SAS metall och EBD blir det riktiga Star Gold-kortet.
 

palmen

Moderator
Står inget om Star Alliance gold i SAS text om EB gold 4 life, så de kan ju när de vill plocka bort denna förmån för Gold och bara ha den kvar för Diamond. Tror detta är mycket sannolikt inom ett par år. EBG kommer då bara ge förmåner på SAS metall och EBD blir det riktiga Star Gold-kortet.
Jag frågade om precis detta på Diamond eventet och pratade med ansvarig för eurobonus och de var väldigt tydliga med att man inte har några som helst planer på att ta bort Star Alliance Gold från EBG.
SAS skulle förlora extremt mycket lojalitet om Star Gold försvann från EBG. SAS är inte Lufthansa när man jämför hur "svårt" det är i dagsläget att bli Senator/EBG. Lufthansa kommer ju också göra det ofantligt mycket lättare att bli Senator från 2024 enligt "rykten" (samma ändringar som skulle införts 2021).
 

mha321

Medlem
Det vore hög tid att väcka upp den där idén de pratade om för några år sedan om en level över gold på star alliance nivå. Och att då kanske på något sätt sätta en alliance-wide bas för lägsta krav som krävs för att nå den.
 
Toppen