Senaste nytt

SAS EuroBonus Lifetime Gold - nu efter 10 sammanhängande år som EuroBonus Gold

Nander

Medlem
Tror Taggen (och kundtjänst) har rätt här. Ja, de bakdateras 123 dagar - men möjligheten att köpa dem är bara öppen 3 månader efter utgången period. Jag skulle gissa att den "extra" månaden för bakdatering är för att ge lite marginal om man köper dem på dagen 3 månader efter och det tar lite tid innan de registeras.

Möjligheten att köpa baspoäng kommer nog inte vara aktiverad. Sidan kommer räkna det som att du är inne i nästa period, och möjligheten att köpa poäng aktiveras då efter 6 månader och bara när man är nära att nå nästa nivå.
 

DanielRe

Ny medlem
Det är oerhört otydligt, det står 123 dagar. Det står också 3 månader - men det är något som kommit till senare, och står inte överallt...

Knappen att köpa baspoäng finns inte längre på min sida. Så det verkar som att jag tappade LTG på en admin-miss på 14 dagar, efter 9 år med guld. Sjukt jävla trist och bittert… :(
 

sandek

Medlem
Jag ryker slutet av denna månaden. Har tjänat in 15100 poäng och har inga fler flighter planerade. Mycket trist då det är jobbresandet som inte kommit igång efter covid än.
 

FF#1

Medlem
fan vad surt, men optimist som man är så kan vi väl trösta oss med att det händer säkert nått elände med SAS så mattan dras undan för oss som har klarat av life time...
 
Är möjligheten att köpa baspoäng borta fortfarande? Hade behövt 400 poäng till för att få guld i år och uppnå guld för 10:e året i rad och därmed få lifetime gold. Har för mig att jag hittade detta för ett par månader sedan men nu hittar jag bara möjligheten att köpa extrapoäng. Eller har jag drömt?

Har kalenderår som brytpunkt, så borde väl ha passerat halvåret som verkar krävas för att kunna köpa. Har tyvärr inga flyg planerade förrän mitten av september och hade gärna säkrat lifetime gold så snabbt som möjligt pga rådande situation. Om jag sedan får möjligheten att utnyttja det framöver är givetvis en annan fråga.

Tack!
 
Är möjligheten att köpa baspoäng borta fortfarande? Hade behövt 400 poäng till för att få guld i år och uppnå guld för 10:e året i rad och därmed få lifetime gold. Har för mig att jag hittade detta för ett par månader sedan men nu hittar jag bara möjligheten att köpa extrapoäng. Eller har jag drömt?

Lyckades aldrig hitta alternativet att köpa baspoängen så det fick bli en en spontan inrikesresa under semestern för att få de sista poängen.

Detta hade jag aldrig lyckats med om jag inte hade ramlat in på denna sida med kunskap, tack till alla som bidragit med nyttiga tips!

556993B6-08E9-4C86-B3A7-3BB199CECC79.png
 

Gnagel

Medlem
..och där ramlade min Lifetime Gold in, började bli lite orolig över att det var nåt som inte stämde då jag ramlade över Guldgränsen redan i mitten av augusti och har väntat på bekräftelse sedan dess.

Tack Businessclass och alla som bidrar i forumet, utan er hade jag nog fortfarande harvat runt mer eller mindre statuslös och omedveten!
 
Toppen