Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Jag betalade nyss med Betalo med mitt Coop Mer, dock står det på kvittot att de har debiterat mig en serviceavg på 2,5% Den skall ju vara kostnadsfri. Korrigeras detta senare eller?
Så har det aldrig sett ut för mig... La du in kortet som ett Coop-kort eller som ett vanligt mastercard? Om det senare så är det sannolikt problemet, antar att betalo inte känner av kortnumret automatiskt...

Så har det aldrig sett ut för mig... La du in kortet som ett Coop-kort eller som ett vanligt mastercard? Om det senare så är det sannolikt problemet, antar att betalo inte känner av kortnumret automatiskt...

Men om Betalo inte känner av kortnumret kan du bara skriva att det är ett Coop-kort och sedan betala med ett annat kort om du inte vill betala avgiften.

Jag vet inte om ni skrivit det tidigare men det fungerar inte att betala Eurobonus Mastercard. Det var synd, hade hoppas på dubbel bonus...

Jag betalade nyss med Betalo med mitt Coop Mer, dock står det på kvittot att de har debiterat mig en serviceavg på 2,5%. Den skall ju vara kostnadsfri. Korrigeras detta senare eller?
Alltid när jag betalar står det 0 kr i serviceagift. Om du har Coop MedMera Mer så ska Betalo känna av det och sänka avgiften automatiskt... Edit: förutsatt att man har angivit Coop-kortet då. Dvs det går inte att ange att man har ett Coop-kort och sedan knappa in ett annat kortnummer...

Attachments

• Namnlöst.jpg
    Namnlöst.jpg
    28,7 KB · Visningar: 389
Last edited:
I princip verkar det väl som de ganska aggressivt blockerat just det som faller under "banker och kreditinstitut"? Eller är det något som blockeras som inte faller i den kategorin?

Det är naturligtvis tråkigt men verkar vara helt i linje med deras tos. Och jag måste säga att jag förstår om man vill undvika "betala krediter med krediter" röran, även bortsett från hur mycket det kostar i poäng. Särskilt som i princip hela kategorin säkert är antingen manufactured spend eller folk som har problem att betala...

I princip verkar det väl som de ganska aggressivt blockerat just det som faller under "banker och kreditinstitut"? Eller är det något som blockeras som inte faller i den kategorin?

Jag kan ju förstå att de blockar den delen, men det är också där man har möjlighet till de stora pengaströmmarna, så visst är det störande :)
Dock tycker jag att CSN är ett gränsfall, visst är det kanske tekniskt sett en kredit, men ändå inte. Ska nog skriva till deras kundtjänst och fråga om motiven bakom det.

Jag kan ju förstå att de blockar den delen, men det är också där man har möjlighet till de stora pengaströmmarna, så visst är det störande :)
Dock tycker jag att CSN är ett gränsfall, visst är det kanske tekniskt sett en kredit, men ändå inte. Ska nog skriva till deras kundtjänst och fråga om motiven bakom det.

Anger du en utländsk adress hos CSN behöver du inte gå omvägen via Betalo för att betala med kort.

Toppen