Blev några stycken, sen var det stopp.Hur många uttag gjorde du?
Det jag undrar över är om man tjänar på att föra över poängen till Eurobonus poäng istället för att använda dem som betalning i butik.
Nu har jag inte riktigt hängt med i denna tråden men ni verkar ju vara duktiga på att hitta lösningar
Det jag undrar över är om man tjänar på att föra över poängen till Eurobonus poäng istället för att använda dem som betalning i butik. Antar att det svarats på tidigare men jag hittar inte det.
Samlar man ihop minst 20000 COOP-poäng så ger det 4000 EB-poäng, normal värdering av EB-poäng är väl 10 poäng = 1 SEK. Detta ger 20000 COOP-poäng = 400 SEK, eller en ratio på 50:1.
Vill man inte gå omvägen via EB kan man få 5% rabatt för 4000 COOP-poäng. Handlar man då för mer än 1600 SEK vid ett tillfälle så är värdet bättre än vid konvertering till EB-poäng.
Det går också att få 30/100/300 SEK rabatt för 3000/10000/30000 COOP-poäng. Detta ger dock halverat värde för poängen jmf med alternativen ovan med en ratio på 100:1.
Sedan går det ju att få rabatter på specificerade varor också, men så långt har jag inte orkat kolla.
Rent hypotetiskt... om man ligger några tusen poäng från dubbleringen.
Sen så köper man tex en högtryckstvätt som en "julklapp" vilken man senare lämnar tillbaka för att den inte passade.
Vad händer då?
Hur länge tar det för poängen att dubblas?
Hur länge tar det sen måntro att länsa kontot för överföring till Eurobonus?
Blir det livat... efteråt när man får negativt saldo?