Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

För de allra flesta utanför detta forum, vilket nog ändå är majoriteten av deras kunder, så är knappast fri betalo ett av de viktiga argumenten för kortet, tror jag, det är bara en detalj. Och det är säkert inte omöjligt att de inte räknade med den typen av spend som uppkommer från folk som faktiskt jagar poäng :)
Tja, jag spekulerar så klart. Men Coop har ju en rad olika kort, och jag tror ändå att de som väljer just det här - som ju är det enda som kostar pengar - gör det till stor del för möjligheten till bonus även via Betalo. Det är ju också en av punkterna Coop själva lyfter fram som säljargument för det.

Visst, men det är ju själva säljargumentet för Coop-kortet. Det måste man ju ha räknat på från början, och hittat en modell för. Frågan är ju varför man försämrar upplägget efter hand?

Och eftersom Coops kort tappar i värde för användarna så borde de vara intresserade av vad som sker.

Uppenbarligen förutsåg de inte hur vissa kortinnehavare använder korten för då hade de inte lanserat dem med de villkoren som de gjorde. De flesta här insåg direkt att det var för bra för att hålla i längden.

Och trots att kortet försämras så finns det väl inget annat svenskt kort som är i närheten av att vara lika prisvärt?

Tja, jag spekulerar så klart. Men Coop har ju en rad olika kort, och jag tror ändå att de som väljer just det här - som ju är det enda som kostar pengar - gör det till stor del för möjligheten till bonus även via Betalo. Det är ju också en av punkterna Coop själva lyfter fram som säljargument för det.
Du får ju bonus via Betalo även på de andra korten - bara lite färre bonuspoäng. Men det gäller ju alla köp, inte bara Betalo.

Jag skulle snarare tro på att det är dubbelt så många poäng på alla köp utanför Coop som driver. (Kanske reserfösäkring och konttantuttag, men de är jag tveksamma till).

Men ja, jag spekulerar också :) De enda jag känner som har kortet är ju poängjägare...

Uppenbarligen förutsåg de inte hur vissa kortinnehavare använder korten för då hade de inte lanserat dem med de villkoren som de gjorde. De flesta här insåg direkt att det var för bra för att hålla i längden.
Men det intressanta är ju att Betalo - och inte Coop - stryper möjligheten att betala till vissa konton.

Jag vet inte om Betalo har ändrat villkoren, men följande stycke finns:

2.4 Betalo erbjuder inte betalningar till inkassobolag eller kronofogdemyndigheten. Vidare förbehåller sig Betalo en diskretionär rätt att neka betalningar till mottagare innefattande, men ej begränsat till, banker och kreditinstitut, som Betalo från tid till annan, genom anpassade mottagarlistor för enskilda kortutgivare samt genom Betalos skönsmässiga bedömning, inte erbjuder betalningar till vid användandet av Tjänsten.

Första meningen kommer jag ihåg när jag läste igenom villkoren första gången jag använde det. Men resten av texten kommer jag inte riktigt ihåg att den stod där för två månader sedan...

Ytterligare några konton som nu inte fungerar med Betalo och Coop Medmera mer som fungerat tidigare:
Stadshypotek
Citi commercial cards

Jag betalade nyss med Betalo med mitt Coop Mer, dock står det på kvittot att de har debiterat mig en serviceavg på 2,5%. Den skall ju vara kostnadsfri. Korrigeras detta senare eller?

Toppen