Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Märkte preics att gränsen på COOP Medmera Mer (MC) är 85000kr/30 dagar. Denna gräns går inte att stänga av enligt den personen jag pratade med på Medmera bank. Fishy här är att jag precis har balanserat upp kontot så jag hade 6000kr av 100.000 i utnyttjad kredit. Efter samtalet så gick det bra att betala men det krävdes handpåläggning från deras sida.

Så heads up om ni vill betala en större räkning efter kontorstid!
Upplevde precis samma sak i månadsskiftet. Hade en Amex-räkning på 100,000+ som jag ville studsa via Coop-kontot. Ringde till kundtjänst och försäkrade mig om att det gick fint att betala in motsvarande belopp på kontot (och alltså inte utnyttja någon kredit). Väl på betalningsdag så slog istället köpstoppet in, och det krävdes ett nytt samtal dagen efter och en dags försenad inbetalning.

Tror det är nån bug som dyker upp ibland, jag brukar också bli nekad då och då, oftast då jag kopierar BG/PG och klistrar in det, då brukar det stå att det inte går att betala till det PG/BG. Så fort jag tar bort det och skriver in enbart några av siffrorna samt bockar i valet American Express som står som förslag av mottagare så brukar det fungera utmärkt.

Tror det är nån bug som dyker upp ibland, jag brukar också bli nekad då och då, oftast då jag kopierar BG/PG och klistrar in det, då brukar det stå att det inte går att betala till det PG/BG. Så fort jag tar bort det och skriver in enbart några av siffrorna samt bockar i valet American Express som står som förslag av mottagare så brukar det fungera utmärkt.
Jo jag väljer också det i listan av gamla mottagare och det har alltid gått bra.

Någon mer som har uppesittarkväll utanför entrén till poängshoppen? Snart öppnar de portarna.

EDIT: Såg just att de öppnar klockan 6 imorgon bitti. Får väl gå och lägga mig då.

Toppen