Senaste nytt

SAS Eurobonus + COOP medmera = SANT?

Om man nu är ute för att utnyttja detta system på ett sätt som möjligen är på gränsen till den tänkta användningen, är det då något som hindrar att man använder kortet för att betala mer eller mindre godtyckliga belopp till sitt eget bankgiro?
Ja det är en riktigt bra setup som det är nu. Möjligt att de blockerar amex som mottagare på betalo men det krävs nog ganska stora påtryckningar från coops sida för det. Frågan är hur många som orkar trolla systemet så. Det är ju hyfsat mycket meck jämfört med efakturor.
Så länge du har ett bankgiro så kan du väl sätta in pengar där. Vet inte vad det finns för restriktioner på OCRnumret. Det känns ju dock mer "border-line" än att betala sin amexräkning.

Fantastiskt att det går momentant att få in poängen. SAS egna poäng för flygningar dröjer ju märkligt nog bra mycket längre....

Vadå, är det något jag missat, finns det bara en "viss mängd" av alla "bonus varor" i Coop poängshopen?
Inte vad som är känt, men risken är väl att Coop ändrar att man får poäng via Betalo alt ändrar konverteringstabellen till EB till det sämre. Situationen just nu känns nästan lite för bra för att vara sant om du förstår vad jag menar.

Jo jag vet...även om jag inte har betalkortet utan bara "vanligt" bonuskort.
Jag är ju ändå inte ledsen för 8000 bonuspoäng av att bara handla middag och blöjor :D

Inte vad som är känt, men risken är väl att Coop ändrar att man får poäng via Betalo alt ändrar konverteringstabellen till EB till det sämre. Situationen just nu känns nästan lite för bra för att vara sant om du förstår vad jag menar.

Det kan säkert hänga på hur många som använder det. Nog för att många här inne tycker det är kalas och använder det till max, så är det nog fortfarande en väldigt liten del av deras omsättning där...

Min mamma fick igår in 4500 Eurobonus extrapoäng på sitt konto. Under aktivitet står det "Coop medlemsbonus". Hon kan inte förklara varför hon har fått poängen och hon tror inte att hon har gjort något speciellt för att få dem. Hon är medlem i Coop men har bara samlat ihop något hundratal poäng sedan juli och har definitivt inte växlat över några poäng. Är det någon mer som har fått sådana medlemsbonuspoäng?

Jag förstår inte ens hur Sas och Coop har lyckats sammankoppla de två medlemsskapen och allt kanske bara är en slump. Men om inte poängen försvinner lika plötsligt som de dök upp så kommer de till slut hamna på mitt Eurobonuskonto eftersom våra konton är sammankopplade familjekonton.

Toppen