Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Var står detta? Trycker jag på Biofuel på min resa på torsdag ser jag detta.

För mig ändrades det från biobränsle till SAF med senaste uppdateringen i SAS-appen (version 6.6.1). Passade på att köpa lite biobränsle för några flyg med gamla versionen av appen, för det är väl oklart än så länge om även SAF ger CT-steg. (CT-sidan nämner fortfarande bara att biobränsle ger steg.)

Jag har nu köpt biofuel på hemsidan. Det gör att SAF bockas för i appen så verkar vara kopplat. Återstår att se vad det blir för utdelning. Jag är högst begränsat intresserad av 100 nivåpoäng, 500 bonuspoäng var klart bättre.

Jag har nu köpt biofuel på hemsidan. Det gör att SAF bockas för i appen så verkar vara kopplat. Återstår att se vad det blir för utdelning. Jag är högst begränsat intresserad av 100 nivåpoäng, 500 bonuspoäng var klart bättre.
Meddela gärna vad resultatet i poäng vart.
Va skönt också att inte behöva bry sig om nivåpoängen, för mig är det precis tvärt om

Samma här, som LTG är jag inte alls intresserad av nivåpoängen. Har ett 10-tal resor nu i vår som jag hade tänkt lägga rill biofuel på men nu är det tveksamt om jag gör det. Synd att SAS inte annonserade denna förändring innan implementering.

Samma här, som LTG är jag inte alls intresserad av nivåpoängen. Har ett 10-tal resor nu i vår som jag hade tänkt lägga rill biofuel på men nu är det tveksamt om jag gör det. Synd att SAS inte annonserade denna förändring innan implementering.
Det kanske mycket att hoppas på men om man hade kunnat växla nivåpoäng till bonuspoäng hade det ju löst lite av detta problem, även för folk som precis nått upp till guld inte har en chans att hinna till dimond skulle ju kunna vilja växla åt det hållet.

Jag förstår inte denna tveksamhet. SAF är det formella och internationella namnet för det som SAS tidigare kallade biofuel.

Varför skulle inte det ge CT steg? Helt obefogad oro enligt mig.

Och om det mot förmodan inte skulle ge några steg så har man ju gjort något bra för klimatet. Det är trots allt det verkliga värdet.

Jag förstår inte denna tveksamhet. SAF är det formella och internationella namnet för det som SAS tidigare kallade biofuel.

Varför skulle inte det ge CT steg? Helt obefogad oro enligt mig.

Och om det mot förmodan inte skulle ge några steg så har man ju gjort något bra för klimatet. Det är trots allt det verkliga värdet.
Bara väntade på detta Absolut helt rätt att man ska vara glad att man gjort något bra men jag skulle gissa (inkl mig) att man i första hand väljer detta för förmånerna som kommer med det och är man ett sådant här forum så tror jag 95% är som jag i detta fallet.
Är det en månad innan man brukar se CT steget med biofuel, samma som om man köper en annan sådan produkt?

Toppen