Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Precis, tekniskt är det en SSR/ASR som hängs på första kupongen i biljetten. När den är förbrukad eller du hoppar till en annan biljett i samma bokning, hängs nästa köp på näst giltiga kupong. Därmed bör det vara möjligt att trixa även under mellanlandningen men med osäkert utfall eftersom vi inte känner till ytterligare logik för tilldelningen av steg.

Väntar fortfarande på steg för mitt försök med dubbla block för resa med en mellanlandning i lördags, om det nu tar ca 5 dagar så borde det dyka upp 1–2 steg nu vilken dag som helst, då kan jag rapportera hur det blev.

Väntar fortfarande på steg för mitt försök med dubbla block för resa med en mellanlandning i lördags, om det nu tar ca 5 dagar så borde det dyka upp 1–2 steg nu vilken dag som helst, då kan jag rapportera hur det blev.

Jag testade den härom veckan. Ingen positiv utkomst, trots ena benet på fredag och andra på lördag på utresan. Ett steg per riktning endast. Fick inte ens poäng för 2 av 4 köp.

Jag testade den härom veckan. Ingen positiv utkomst, trots ena benet på fredag och andra på lördag på utresan. Ett steg per riktning endast. Fick inte ens poäng för 2 av 4 köp.
Ja du kan bara få ett steg per leg oavsett hur mycket biobränsle du köper och det tar cirka 5 dagar innan det syns. Däremot kan du lägga till mer efter varje leg på hemsidan och det räknas men bara efter du har slutfört ett leg.

Ja du kan bara få ett steg per leg oavsett hur mycket biobränsle du köper och det tar cirka 5 dagar innan det syns. Däremot kan du lägga till mer efter varje leg på hemsidan och det räknas men bara efter du har slutfört ett leg.

När senast testade du den hypotesen? Jag köpte ett steg efter varje ben och upplevde inte någon särskild glädje av det.

Idag, prick 5 dagar efter resan, kom svaret: Det blev tyvärr bara ett steg.

En liten brasklapp för att jag köpte det andra blocket i appen strax efter landning i Oslo, om det möjligen skulle funka annorlunda att köpa via webben som @infosky lyckades med.

På den ljusa sidan blev det som förväntat ett steg vardera för alla 6 pax i bokningen (därav 17% av 500bp = 85bp), så bra utdelning avseende steg för oss ändå.

1a879ccdf9b871cdc145531f547323ca.png

Köpte 2 st Laundry Sheets för 1 månad sen och även om det varit lite blandade recensioner online så tycker jag de funkat bra när jag tvättat, så det fick bli att köpa 7 till :)

1772144001287.png

Jag har nu resultatet av vår resa, som jag frågade om för någon vecka sedan. Det var en bokning med två EB-medlemmar som bestod av tre ben på utresan och tre ben på hemresan.

– Köpte 1 st biofuel vid incheckning i appen dagen före utresa.
– Köpte ytterligare varsin biofuel mellan ben 1 och ben 2 på utresan.
– Köpte varsin biofuel vid incheckning i appen dagen före hemresa.

För detta fick vi 3 CT-steg per person samt 250+500+500 bonuspoäng per person.

Toppen