Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Jag har en t/r resa samma dag där jag köpt biofuel för att få ett CT steg. Ofta funkar det att köpa ett block biofuel till hemresan för att få två steg.

Är det någon som lyckats med det när ut- och hemresa är samma dag? Gör en liten Norge runt resa för att fixa 10 leg till julkalendern...
Ja det gick fint, lägg till det på hemsidan för utresan och sedan vid incheck på den andra kan du välja att lägga till. Eller på hemsidan när det står att du har flugit första benet.

Ja det gick fint, lägg till det på hemsidan för utresan och sedan vid incheck på den andra kan du välja att lägga till. Eller på hemsidan när det står att du har flugit första benet.

Hur lång tid tar det att få CT-steg för tillköpt biobränsle?

Köpte varsitt block via appen före första benet respektive vid mellanlandning på en enkelresa i lördags, så får se om det ger ett eller två steg.

Visst är det så att om man köper tex tvättlappar eller ullbollar så registreras dessa "steg" ~35 dagar efter köpet? Så om man vill få "stegen" registrerade före mars månads utgång så behöver man göra köpet inom några dagar?

Visst är det så att om man köper tex tvättlappar eller ullbollar så registreras dessa "steg" ~35 dagar efter köpet? Så om man vill få "stegen" registrerade före mars månads utgång så behöver man göra köpet inom några dagar?
Ifjol beställde jag 29 april och fick poängen reggade 23 maj.

Njae, stegen registreras 25-35 dgr. efter, men de bakdateras till inköpsdagen. Poäng för avklarad CS-period (10 steg) kommer dock först på registreringsdagen, så om det är dessa du är ute efter börjar det bli hög tid att beställa.

Jag blev osäker på hur det här fungerar och har läst igenom ett par tjog sidor i tråden utan att bli klokare. Om en utresa har tre legs, kan jag då köpa biofuel för varje ben och därmed få tre CT-steg eller är det ett steg för utresan och ett för hemresan, oavsett antal ben?

Jag blev osäker på hur det här fungerar och har läst igenom ett par tjog sidor i tråden utan att bli klokare. Om en utresa har tre legs, kan jag då köpa biofuel för varje ben och därmed få tre CT-steg eller är det ett steg för utresan och ett för hemresan, oavsett antal ben?
Man köper alltid för hela resan dvs max ett steg per bokning oavsett hur många biofuel du köper. Men det har fungerat att köpa före utresa och sen igen efter utresa men före hemresa. Kanske har någon även lyckats mellan legs men räkna inte med det.

Man köper alltid för hela resan dvs max ett steg per bokning oavsett hur många biofuel du köper. Men det har fungerat att köpa före utresa och sen igen efter utresa men före hemresa. Kanske har någon även lyckats mellan legs men räkna inte med det.
Precis, tekniskt är det en SSR/ASR som hängs på första kupongen i biljetten. När den är förbrukad eller du hoppar till en annan biljett i samma bokning, hängs nästa köp på näst giltiga kupong. Därmed bör det vara möjligt att trixa även under mellanlandningen men med osäkert utfall eftersom vi inte känner till ytterligare logik för tilldelningen av steg.

Toppen