Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Är det en månad innan man brukar se CT steget med biofuel, samma som om man köper en annan sådan produkt?
Jag betalade för biofuel den 16:e, reste den 18:e och tror det syntes första gången i förrgår, alltså de 25:e. Kan ha varit någon dag tidigare så maximalt en vecka tog det. Kan mycket väl ha varit fem dagar också.

Tar det en hel månad innan tvättlappar och ullbollar syns i dagsläget?

Inga nivåpoäng för mig. :confused:
Stod SAF vid inköp, tog 5 dagar som tidigare rapporterats och även steg registrerade för Conscious Traveller. Funkade att köpa för utresan och lägga till på dagen för hemresan, alltså två steg.
Screenshot_20260327_102620_SAS.jpg

Inga nivåpoäng för mig. :confused:
Stod SAF vid inköp, tog 5 dagar som tidigare rapporterats och även steg registrerade för Conscious Traveller. Funkade att köpa för utresan och lägga till på dagen för hemresan, alltså två steg.
Visa bifogad bild 173895
Din förväntan var fel om du trodde på nivåpoäng för biofuel-köp. När du fått 10 steg i i CT kommer du få 5000 bonus- och nivåpoäng, dock.

Jag förstår inte denna tveksamhet. SAF är det formella och internationella namnet för det som SAS tidigare kallade biofuel.

Varför skulle inte det ge CT steg? Helt obefogad oro enligt mig.

Om CT kommer bestå som program vore det ju fullt rimligt och konsekvent att både biobränsle och SAF gav steg, ja.

Testade lägga till biobränsle för en nybokning av enkelresa (obs enkelresa) nu. Bara köpt till via app för 100 kr tidigare, men noterar nu att det via hemsidan presenteras med den förvirrande informationen att det kostar 150 kr/timme (men bara alternativen lägg till eller ta bort, inte köp större mängd), medan de av oklar anledning vill ha betalt 200 kr (för tur-retur, vilket denna bokning alltså INTE är).

e3f4ba669fcfdbcf20916ec024c7fa8f.jpg

Sammanfattningsvis kan man väl säga att detta med biobränsle/SAF/CT åtminstone är otydligt och inkonsekvent i dagsläget.

• Gilla
Reactions: L.S
Jag betalade för biofuel den 16:e, reste den 18:e och tror det syntes första gången i förrgår, alltså de 25:e. Kan ha varit någon dag tidigare så maximalt en vecka tog det. Kan mycket väl ha varit fem dagar också.

Tar det en hel månad innan tvättlappar och ullbollar syns i dagsläget?
Jag köpte ett par bollar 4/3 och har ännu inte fått poäng eller CT steg men jag har för mig det stod ca en månad så det är ju några dagar kvar. Sedan köpte jag biofuel till en resa som är först om 2 veckor så då får jag väl se då vad man får men det stod inget om några poäng alls när jag beställde biofuel.

Sedan köpte jag biofuel till en resa som är först om 2 veckor så då får jag väl se då vad man får men det stod inget om några poäng alls när jag beställde biofuel.
Jag fick hälften av 500 bonuspoäng och min hustru den andra hälften precis som förväntat. Givetvis fick vi inga nivåpoäng, även det förväntat om jag nu inte missförstått något.

Screenshot_2026-03-27_12-24-49.png

Jag fick hälften av 500 bonuspoäng och min hustru den andra hälften precis som förväntat. Givetvis fick vi inga nivåpoäng, även det förväntat om jag nu inte missförstått något.

Visa bifogad bild 173901

Beror väl på när du köpte? När vi flög i lördags så fick vi 500p bonus, som förväntat. Nu när jag köpte biofuel för hemresan ikväll så stod det nivåpoäng. Då förväntar jag mig nivåpoäng, även om 50p per person är meningslöst...

Toppen