Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Kan man få 2 steg om man köper biobränsle före resan och under en mellanlandning?

Jag fick det på hemresa från JFK. Köpte biobränsle innan avgång och sedan en skvätt till vid mellanlandning i CPH. Fick två steg och det jag tror är nyckeln är att det är en ny dag köp nummer två sker på, så det blir två körningar i SAS system. Poäng och steg kom in i med en dags mellanrum några dagar efter resa.

Är det någon som lyckats att beställa en andra bagagetagg?

Jag beställde en förra kalenderåret, men när jag nu uppnått CT för i år så ser jag att det står "För tillfället är det inte möjligt att beställa en bagagetagg" på SAS hemsida.... Inte för att jag vet hur användbar den är, men det är kanske någon uppdaterad variant på gång?

Jag tror att frågan redan har ställts/besvarats, men jag orkar inte läsa igenom hela tråden (flåt).

Visst får man bara en stämpel, oavsett hur många biofuel-enheter man köper till per resa?

Jag tror att frågan redan har ställts/besvarats, men jag orkar inte läsa igenom hela tråden (flåt).

Visst får man bara en stämpel, oavsett hur många biofuel-enheter man köper till per resa?
Ja en stämpel per resa är reglerna oavsett antal enheter. Vissa har lyckats köpa mer före returen (men efter utresan) men det ska inte gå enligt reglerna.

• Gilla
Reactions: L.S
Är det någon som lyckats använda sin bagagetagg? Har haft 20-30 resor med SAS sedan jag fick den, har den registrerad i appen, men får aldrig något val att använda den. Hur gör man? Finns det en instruktion någonstans?

Jag har gjort två resor med den, kommer upp en separat grej i appen för att välja taggen för att checka in en väska. Men såklart bara för resor till länder där det funkar.
Någon annan kanske kan fixa en skärmdump av hur menyn ser ut?

Är det någon som lyckats använda sin bagagetagg? Har haft 20-30 resor med SAS sedan jag fick den, har den registrerad i appen, men får aldrig något val att använda den. Hur gör man? Finns det en instruktion någonstans?
Jag har använt min några gånger, den dyker upp i appen när jag checkar in.
Vid inlämning av bagaget väcker den alltid uppseende hos personalen så de har inte sett många ens på Arlanda.

Toppen