Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

En dum fråga som säkert kanske fått svar redan men inte hittat det när jag sökt eller skrollat bakåt.

Jag kommer sakna lite poäng till att nå guld och jag hinner inte resa mer innan min brytpunkt då jag har småbarn, så mitt enda alternativ är att köpa poäng. Om jag köper Nivåpoäng för 50000 Bonuspoäng så får jag 5000 Nivåpoäng.

Kan jag rent tekniskt istället kolla på filmen, få ett steg och sen donera 45000 poäng för de resterande nio stegen och på så sätt få 5000 Nivåpoäng man får när man nått alla 10 steg? Det står fortfarande Baspoäng i informationen om Conscious Traveller men jag antar att det är samma sak.
Ja, dock 9x 5000 i donation! Annars räknas det som ett (stort) steg. Du kan än så länge köpa ’hållbara’ produkter i shoppen också och få steg.

• Gilla
Reactions: hco
Ja, dock 9x 5000 i donation! Annars räknas det som ett (stort) steg. Du kan än så länge köpa ’hållbara’ produkter i shoppen också och få steg.
Hej, tack för informationen. Jag förstod att man måste göra 9 separata men det är inga problem. Donerar hellre poängen än att bara bränner dom på Nivåpoäng om jag inte har något annat val. Tack för snabbt svar! :)

Hej, tack för informationen. Jag förstod att man måste göra 9 separata men det är inga problem. Donerar hellre poängen än att bara bränner dom på Nivåpoäng om jag inte har något annat val. Tack för snabbt svar! :)
Ditt andra val är att titta på filmen, sen köpa 9 paket tvättmedel. Bra och hållbar present :) dock kommer poängen in 30-40dagar senare.

Dessutom så får du ju både bonuspoäng och nivåpoäng, så nettokostnaden för den metoden blir ju bara 40000 poäng istället för 50 om du köper nivåpoäng rakt av.

Med risk för att ställa en dum fråga som säkert besvarats innan, jag reser på en bonusbiljett GOT-CPH-EWR snart och undrar om det räknas som ett steg att lägga till biobränsle för awardbiljetter? Har sökt men inte hittat info. Om det är så att det räknas, går det att få två separata steg då det är två flygningar eller räknas det som ett för hela bokningen? Behöver jag lägga till för 200 kr eller liknande för att få två steg?

Har säkert missat detta men har SAS helt slutat med biobiljetter? Så då är det köpa biobränsle för 100kr som gäller per steg?
Effective from 17 March 2025, SAS will no longer offer SAS Go Smart Bio and SAS Plus Pro Bio tickets for travel after 30 September 2025.
  • Tickets purchased on or after 17 March 2025 for travel up to 30 September 2025, will still be available.
  • Tickets purchased on or after 17 March 2025 for travel from 01 October 2025, will not be available.

• Gilla
Reactions: hco
Med risk för att ställa en dum fråga som säkert besvarats innan, jag reser på en bonusbiljett GOT-CPH-EWR snart och undrar om det räknas som ett steg att lägga till biobränsle för awardbiljetter?
Ja, det går bra.

Om det är så att det räknas, går det att få två separata steg då det är två flygningar eller räknas det som ett för hela bokningen? Behöver jag lägga till för 200 kr eller liknande för att få två steg?
Nej, du kan få max ett steg i CT-stegen oavsett hur mkt du lägger till.

Toppen